وزارت امور خارجه ایران سفیر آلمان را احضار کرد

در پی اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی در این کشور؛ سفیر آلمان به وزارت امور خارجه احضار شد.

تصویر وزارت امور خارجه ایران سفیر آلمان را احضار کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، در پی اقدام پلیس آلمان در بستن تعدادی از مراکز اسلامی، هانس اودو موتسل سفیر آلمان امروز (چهارشنبه) از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این نشست، ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه و مغایر با اصول بنیادین حقوق بشر، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به خدمات ارزشمند و فراموش نشدنی مراکز اسلامی از جمله مرکز اسلامی هامبورگ در تبیین آموزه های دینی اسلام، ترویج اصل گفتگو و بُردباری مذهبی و نیز مقابله با افراطی‌گری، اظهار داشت: متاسفانه آنچه که امروز در آلمان اتفاق افتاد، مصداق بارز اسلام‌ستیزی و مقابله با آموزه‌های ادیان ابراهیمی است که البته روی دیگر آن، دیکتاتوری و ترویج عامدانه خشونت است.

وی افزود: برخی جریان‌های حامی تروریست‌های نشاندار و طرفداران خشونت و افراط‌گرایی با طرح اتهامات بی‌پایه، به‌دنبال دامن‌زدن به تنش‌های دینی و مذهبی هستند که مسلمانان آلمان و سایر آزاداندیشان جهان با هوشیاری، این طراحی را محکوم به شکست خواهند کرد.

مدیرکل غرب اروپا ضمن هشدار به دولت آلمان در مورد پیامدهای اینگونه اقدامات مخرب، تصریح کرد: چنین اقداماتی نمونه آشکاری از مقابله با آزادی فکر و بیان و عملا تروبج خشونت و افراط‌گرایی است.

سفیر آلمان در این نشست احضار تصریح کرد که مراتب را فورا به مقامات ذیربط در آلمان منعکس خواهد کرد.

منبع: ایرنا

727940