دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر لزوم ثبات در تصمیم‌گیری‌های حوزه اقتصاد گفت: بخش خصوصی نیز باید بتواند قیمت ارز را برای ۲ ماه پیش بینی کند تا در واردات و صادرات کالا بتواند تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «صداوسیما و رسانه‌های دست‌ راستی دستورالعمل دارند که مرا بایکوت کنند. حتی خبر دستاوردهای مثبت ما را هم که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است، پخش نمی‌کنند.»

وزیر امور خارجه که به تاجیکستان سفر کرده است، در حاشیه کنفرانس قلب‌ آسیا با جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری‌ آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنیاد مستضعفان در واکنش به ادعای رسانه‌های معاند درباره توزیع کارت هدیه ۵ میلیون تومانی به روحانیون با انتشار توئیتی این ادعا را دروغ پردازی معاندان عنوان کرد.
پیام علوی به مناسبت فرارسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان (عج):

وزارت اطلاعات تمام نیرنگ‌های گروهک‌های معاند را خنثی خواهد کرد

وزیر اطلاعات گفت: با رصد و اقدام به موقع سربازان عرصه‌ گمنامی تمام ترفندها و نیرنگ‌های قدرت‌های استکباری و گروهک‌های معاند یکی پس از دیگری خنثی و نقش بر آب می‌گردد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از اجرایی شدن سه پروژه احداث خط آهن رشت- آستارا، زاهدان- بیرجند و برقی سازی خط آهن گرمسار- اینچه برون در قلمروی سرزمینی ایران خبر داد و گفت: عملیاتی شدن پروژه‌های اول و دوم مستلزم حمایت دولت‌های ذینفع و ورود بخش خصوصی آن‌ها می‌باشد.
رئیس جمهور تصریح کرد: همه دستگاه ها موظف هستند پیشنهادات خود را در زمینه تحقق شعار سال به شکل عینی، عملیاتی و منطبق بر واقعیت های جامعه و اقتصاد کشور ارائه کنند، به گونه ای که تولید کنندگان بتوانند در کوتاه ترین زمان از موانع عبور کرده و با پشتیبانی ها و حمایت های انجام گرفته گامی بلند و ماندگار در حوزه تولید کشور برداشته شود.

آقامحمدی حمایت از تولید را بهترین راهکار در برابر تحریم‌ها عنوان و در ادامه به توفیقاتی هرچند اندک، در حوزه جهش تولید در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت درآمد نفتی و افسارگسیختگی تورم، اما موفق شدیم نرخ اقتصادی را رشد دهیم.
مدیرعامل توانیر گفت: جرایم سنگینی برای استخراج کنندگان رمز ارزهای غیر مجاز در نظر گرفته شده به طوری که این افراد می بایست هزینه برق را به قیمت مصوب پرداخت کنند، همچنین جریمه قوه قضاییه را بپردازند، علاوه بر آن دستگاه آن ها نیز جمع آوری می شود، لذا خواهش ما این است که این افراد هه صورت قانونی کار را پیش ببرند تا هم خودشان متضرر نشوند و هم به شبکه آسیب نرسد.
نماینده تهران گفت: شعار امسال چند راهبرد اساسی و مهم را در قالب یک شعار در بر دارد و در این راستا، تولید ملی بدون تحقق زیرساخت‌های لازم آن محقق نخواهد شد.
دولت با وجود ابعاد گسترده شیوع بیماری کرونا کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، پرداخت تسهیلات کرونایی به کسب و کارهای آسیب دیده، پرداخت وام یک میلیونی، کمک هزینه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی و یارانه معیشتی را در دستور کار خود قرار داد.
رئیس جمهور گفت: انصافا شرکت ملی گاز ایران کار بزرگی را در ۷.۵ سال گذشته انجام داده و مردم باید قدردان این نعمت گاز طبیعی باشند و قدردان فرزندان خود باشند که این گاز را از دل زمین خارج و به منازل و صنعت می‌رسانند.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم در جریان سفر باید دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات کنند از پلیس راهور خواست در کنار انجام وظایف عادی خود، تذکرات بهداشتی لازم را هم به هموطنان ارایه دهند.
رییس جمهوری اسلامی ایران در پی ابتلای عمران خان نخست وزیر پاکستان به بیماری کووید ۱۹ در پیامی برای او آرزوی سلامت و بهبودی کرد.