دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس جمهوری با تاکید بر این که دولت برنامه شعار سال را با همه توان دنبال خواهد کرد، گفت: تمام تلاش ما این است که کشور را با رفع تحریم و عبور از کرونا تحویل دولت بعدی بدهیم.

سخنگوی دولت گفت: مشارکت بالا در انتخابات فشار خارجی را بر ما کم می‌کند و هم سرمایه اجتماعی برای ایجاد تحول را بالا می‌برد. مطمئن هستم در سال ۱۴۰۰ تحریم نخواهیم داشت چون تحریم راهی جز شکست ندارد.
معاون اول رئیس ‌جمهور در پیام توییتری خود نوشت: ‌‎٢٩ اسفند خوش ترین روز پایانی همه سال های معاصر تاریخ ماست؛ روز ملی شدن صنعت نفت ایران، روزی که با درایت و همت مرحوم ‎دکتر محمد مصدق، سرفصلی نو در برنامه توسعه ملی ایران گشود.

رییس جمهوری اقدامات انجام شده برای تهیه و تامین واکسن کرونا در شرایط سخت را افتخارآمیز عنوان کرد وگفت: شفاف‌سازی وزارت بهداشت در زمینه روند واکسیناسیون براساس اولویت‌های تعیین شده در سند ملی ضروری است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: صندلی ریاست‌جمهوری و کرسی دولت‌مردی برای هیچ کس ابدی نیست، به همین دلیل در طول دوران خدمتگذاری، ما نه برای نام و نان که برای اعتلای ایران و خدمت به مردم کوشیدیم.
‏عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به برخی خبرها مبنی بر بازگرداندن بودجه به مجلس توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نظرات اخیر مجمع، بعلت تاخیر در اعلام به ‎شورای نگهبان، مسموع نیست.
"محمد صادق" نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان که روز گذشته در صدر یک هیات سیاسی- امنیتی برای رایزنی در امور افغانستان وارد کشورمان شد، با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: ضرورت دارد با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی مصوب، همه تمهیدات و برنامه‌های لازم برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی از سوی مجریان انتخابات اندیشیده شود.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: من و همکارانمان همواره این دلهره و نگرانی را داریم که تجمع‌ها برگزار شود و دید و بازدیدهای نوروزی بدون رعایت پروتکل‌ها ادامه پیدا کند و باعث جابجایی ویروس بسیار چموش جهش یافته کرونا ‌شود.
رییس جمهوری با بیان اینکه کالاهای اساسی و ملزومات سفره مردم اولویت دولت است، گفت: دستورات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها با کنترل صادرات و افزایش نظارت‌ها صادر شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شیرین‌سازی روزانه ۲۶ میلیون مترمکعب از آب خلیج فارس توسط همسایگان جنوبی، بر ضرورت افزایش سهم کشورمان از شیرین‌سازی آب خلیج فارس تاکید کرد.