دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رییس جمهوری با صدور حکمی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت را بعنوان دو عضو جدید شورای عالی آمایش سرزمین منصوب کرد.
به پیشنهاد وزارت کار صورت گرفت؛

افزایش «حق مسکن کارگران» در دستور کار دولت

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درخواست افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از مبلغ ماهانه ۳ میلیون ریال به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سال ۱۴۰۰ را به هیئت دولت ارائه کرده است.
امروز دوشنبه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور وارد زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای مدیریت بازار نباید مقطعی و کوتاه‌مدت باشد، گفت: آنچه امروز بیش از همه اهمیت دارد، حمایت همه‌جانبه از تقویت تولید و بهبود فضای کسب و کار است.
دو جریان سیاسی عمده تا تعیین نهایی راهبردها و مصادیق انتخاباتی راه زیادی در پیش دارند، با این حال در فضای رسانه‌ای کشور نام‌های بسیار و فهرست‌های بلند و بالایی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری در جریان‌اصلاح‌طلبی و اصولگرایی مطرح‌ است.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و سازمان انرژی اتمی مکلف است تا مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها در خصوص برجام عمل کند و هیچ گونه مذاکره ای بین ایران و آمریکا در این مقطع صورت نخواهد گرفت.
انتقاد حسینی‌کیا از گرانی کالاهای با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی:

دولت با ارز دولتی هم به بازار مرغ سامان نداد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید هرچند دولت در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ ادعا کرد در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت کالاهای اساسی مانند مرغ و... افزایش چشم گیری می‌یابد اما در حال حاضر با وجود تداوم ارز دولتی، قیمت مرغ در برخی مغازه‌ها به ۴۰ هزار تومان نیز رسیده است.
بررسی نابسامانی ها اخیر در کمیسیون اقتصادی مجلس؛

مرغ در مجلس!

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست عصر امروز این کمیسیون درباره نابسامانی ها در بازار مرغ خبر داد.
اگر ایران مذاکره و توافق جدید را بپذیرد، به برجام‌های نظامی و منطقه‌ای که مهم‌تر از برجام هسته‌ای می‌باشند، تن سپرده و در واقع از قدرت مؤثر خود و بالاترین امکان چانه‌زنی خویش چشم پوشیده است.
در ایام تعطیلات نوروز به‌رغم آنکه فضای خبری کشور را اخبار مربوط به کرونا و سفرهای نوروزی دربر گرفته بود، برخی شخصیت‌های سیاسی اقدام به اعلام کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ کردند.
معاون اول رییس جمهور گفت: استان خراسان رضوی مهمترین استان از لحاظ جمعیت، وسعت، فرهنگ، سیاست، اقتصاد و توسعه است و پتانسیل استان در زمینه های صنعتی، کشاورزی، خدمات و گردشگری زیارتی، می تواند همواره به کانون های مهم توسعه و پیشرفت ایران تبدیل شود.
در اخطار کمپین پیگیری حق منطقه جنگی بازنشستگان به مشاور نوبخت؛

سازمان برنامه و بودجه در صدور احکام مناطق جنگی اهمال کاری نکند

هر امتیازی را که به شاغلین مناطق جنگی داده است عین همان امتیازات از جمله افزایش 20الی25 درصدی حقوق و اعمال یک گروه را بدون فوت وقت به بازنشستگان ساکن مناطق جنگی تسری دهد!