دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون حقوقی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصادی ما نباید تابع سیاست‌های کشور یا ابرقدرت دیگری باشد، گفت: اینکه ما روابط اقتصادی و بانکی خود را به نظرات رییس جمهور یک کشور موکول کنیم هرگز درست نیست.
هیات وزیران در جلسه امروز با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه شاهد فصل تازه‌ای از تجدید حیات برجام هستیم، گفت: همه کشورهای متعهد در برجام در این روزها در وین اجتماع کردند و امروز صدای واحدی درباره برجام شنیده می‌شود.
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا:

بررسی صلاحیت نامزدها آغاز نشده است

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: تا امروز رسیدگی به صلاحیت نامزدهای شورای شهر در هیات اجرایی و در حوزه اختیارات دولت است، هنوز هیات نظارت بررسی صلاحیت نامزدها را شروع نکرده است.
مخالفت روحانی با پیشنهاد نمکی برای توقف سفر به ترکیه؛

از وزیر بهداشت اصرار و التماس از رییس جمهور انکار!

در حالی وزیر بهداشت خواستار توقف یک‌هفته‌ای سفرهای هوایی و زمینی به ترکیه به‌دلیل وضعیت بحرانی شیوع کرونا شده بود که رئیس‌جمهوری پس از نامه وزیر کشور با این پیشنهاد مخالفت کرده است.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه مشروط تأیید شدن لوایح CFT و پالرمو قطعاً زمینه سوء استفاده دولت را فراهم می‌کند، گفت: در این لحظات خطیر و حساس مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه انقلابی و قانونی خود را به درستی انجام دهند.
روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

حمایت از معیشت مردم اولویت ماست

رئیس جمهور گفت: حمایت از معیشت مردم همواره اولویت دولت تدبیر و امید بوده است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات غیرکارشناسی رئیس جمهور در مورد عدم اجرای قانون انتزاع عامل هرج و مرج در بازار مرغ شد.
وزیر جهاد کشاورزی از مردم عذرخواهی کرد

خاوازی: بازار مرغ آرام می گیرد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس تصمیم سران قوا تمام مسئولیت‌های تجارت در بخش کشاورزی بر عهده وزارت جهاد کشاورز‌ی نیست و مسئولیت تنظیم بازار در محصولات اساسی را هم عهده دار نیستیم.
معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور از ابلاغ تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص ترددهای مسافری مرتبط با ترکیه خبر داد و گفت: مقرر شد وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لغو تورهای ترکیه را به شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند.
حاجی میرزایی در یزد مطرح کرد؛

آموزش و پرورش در معرض آزمون سخت کرونا

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا بحرانی جدی برای همه مشاغل ایجاد کرد، گفت: آموزش و پرورش نیز در معرض آزمونی سخت قرار گرفته است.
رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در هر بخشی که با ظرفیت‌های قانونی امکان حمایت، رفع موانع و پشتیبانی از تولید وجود دارد، باید در این عرصه فعالانه و در عمل و اجرا ظاهر شود.
دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تصمیم وزارت کشور بر اعمال محدودیت هایی در مرز با ترکیه گفت: به دلیل ملاحظات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و دیپلماسی ما این موضوع را در یک جلسه فوق‌العاده بررسی کردیم و پیشنهادات را برای رئیس جمهور فرستادیم.