توضیحات بهروز آذر درباره ظرفیت زنان در کسب و کار خانگی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر ضرورت استفاده از ظرفیت کسب و کار خانگی تاکید کرد و گفت: توسعه فردی، توسعه مهارت‌های کسب و کار و استفاده از مهارت فناوری سه منظر مهم در این حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تصویر توضیحات بهروز آذر درباره ظرفیت زنان در کسب و کار خانگی

به گزارش سایت خبری پرسون، زهرا بهروز آذر روز یکشنبه در جریان بازدید از مرکز کارآفرینی کوثر منطقه ۱۷ شهرداری تهران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین بخش‌هایی که در این دولت به آن توجه می شود موضوع زنان سرپرست خانوار است.

وی افزود: زنان ظرفیت های زیادی دارند و به دلیل شرایط زندگی در موقعیتی هستند که بیشتر از قبل به توجه و شنیدن شدن نیاز دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه از منظر خانواده به خانواده هایی که تحت سرپرستی زنان هستند باید توجه ویژه داشته باشیم چرا که همه بار پدر هم به دوش مادر است، بیان داشت: حفظ نهاد خانواده بسیار ضروری است به ویژه خانواده‌هایی که مادران، سرپرست می شوند،چراکه فقدان عاطفی نبود پدر رنج دارد و نباید رنج بیشتری ببینند از این رو تا جایی که بتوانیم رنج ها را کاهش می دهیم.

بهروز آذر ادامه‌داد: بخش اقتصادی خانواده برای ما اهمیت دارد و در این مسیر کمک می کنیم که زمانی که خواسته یا ناخواسته زنی به فعال اقتصادی تبدیل می شود؛ در مسیری پایدار با سلامتی بیشتر از نظر روحی و اجتماعی فعال باشد و بتواند زندگی را حفظ کند.

وی با اشاره به فعالیت شهرداری تهران در حوزه زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: شهرداری تهران تجارب خوبی در این رابطه دارد و به طور قطع باید نگاهی که از گذشته بوده را قدر بدانیم و سعی کنیم آن را حفظ کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه امروز کنارشان هستیم تا کمک کنیم اگر مشکلی وجود داشت را رفع کنیم، تاکید کرد: این تجارب را از شهرداری تهران به همه ظرفیت هایی که در دولت وجود دارد، تسری می دهیم.

بهروز آذر یادآورشد: در شهرداری از ظرفیت توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار استفاده می شود و حدود ۱۰ سال که این حوزه فعالیت دارد و با تغییر دولت ها این مرکز همچنان فعال است و نقاط قوت و ضعف آن هم مشخص است و باید به دیگر بخش ها هم تسری یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه زنان زندانی، یکی از ظرفیت ها، حضور آنها در محیط های کسب و کار امن است، تاکید کرد: این موضوع دوطرفه است؛ هم باید ‌کار آفرینان پذیرا باشند و هم این بانوان تمایل داشته باشند که با تعامل و وفاق در این محیط ها حضور پیدا کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه موضوع اشتغال خانگی از ظرفیت های جدی توسعه کارآفرینی و کسب و کار خانگی است، افزود: زنان تمایل دارند در ایجاد درآمد و کمک هزینه خانواده نقش داشته باشند تا کیفیت و هم رفاه زندگی‌ شان افزایش یابد.

بهروز آذر یادآورشد: تلاش بر این است که در دو مسیر؛ یکی کمک به ایجاد کسب و کار خانگی و دیگری در رشد کسب و کار خانگی کمک کنیم و ظرفیت زنان را در سه محور توسعه فردی، توسعه مهارت های کسب و کار و مهارت تکنولوژی گسترش خواهیم داد.

منبع: ایرنا

753250

سازمان آگهی های پرسون