دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری و مرکز بررسی‌های استراتژیک همچنان در دستور کار است و آنرا فراموش نکرده و بر انجام آن اصرار داریم، تاکید کرد: پایان دولت به معنای تعطیلی تفحص‌ها نیست.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم اقدام فوری دولت مستقر و دولت آینده برای رفع مشکلات معیشتی مردم بویژه قشرهای ضعیف و محروم تاکید کرد و از برگزاری جلسه ای ویژه در این زمینه و ارائه پیشنهادهای اعضای مجمع به محضر مقام معظم رهبری خبر داد.
رئیس جمهور با اشاره به تسریع در عملیات واکسیناسیون با توجه به ورود واکسن داخلی به چرخه مصرف ابراز امیدواری کرد با واکسینه شدن جامعه هدف بالای ۶۰ سال در کشور شاهد کاهش آمار مرگ و میر در کشور باشیم.
هیئت دولت با تخصیص اعتبار برای مقابله با خشکسالی در زیستگاه‌های حیات وحش و تالاب‌ها و کمک به بازماندگان فوت شدگان حوادث غیرمترقبه طی سال های ۹۷ تا پایان ۹۹ موافقت کرد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه پنجشنبه یک محموله دیگری از واکسن وارد کشور می‌شود، گفت: هفته‌ای یک و نیم میلیون دوز واکسن از یک کشور دیگری وارد خواهد شد.
سلیمی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور درباره قانون لغو تحریم‌ها:

آقای روحانی؛ اگر بجای سِت کردن لباستان برای جامعه وقت میگذاشتید، توهم گشایش اقتصادی نداشتید

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اظهارات اخیر رییس جمهور در مورد قانون اقدام راهبردی مجلس صرفا شوخی است و نشان می دهد به دلیل فشار بیکاری، معلومات ایشان در حال محو شدن است.
رئیس‌جمهور گفت: کاری که دولت یازدهم انجام داد و در تاریخ کشور ما به عنوان یک فعالیت ارزشمند و حرکت مهم در فعالیت‌های سیاسی و بین‌الملل ثبت است اینکه ما در ۱۰۰ روز اول توانستیم به یک توافق موقتی با ۱+۵ برسیم و با این توافق ادامه تحریم‌ها متوقف شد.
پس از پیروزی آیت‌الله رییسی، هجمه‌ها و تقابلات زیادی در عرصه خارجی نسبت به پیروزی ایشان صورت گرفت. اما در واقع، حقیقت امری دیگر است که رسانه‌های بیگانه چهره‌ای خصومت‌آمیز، از نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت ایشان نشان می‌دهند.
سلیمی نمین با اشاره به احتمال حضور زنان در کابینه رییسی اظهار کرد: قطعا امکان حضور یک زن در کابینه وجود دارد خانم دستجردی به عنوان وزیر، کارکرد شایسته‌ای داشت و مطرح شده بودند، ولی ظاهرا آقای رییسی تاکید دارند، کسانی که قبلا وزیر بودند مجددا در مقام وزارت قرار نگیرند، اما در غیر این صورت حتی می‌توان استفاده از برخی وزرای دولت آقای روحانی را محتمل دانست.
وزیر بهداشت که برای بررسی وضعیت شیوع کرونا و نیازهای استان استان سیستان و بلوچستانبه آنجا سفر کرده بود در جلسه‌ای که با حضور نماینده استان و تعدادی از کارشناسان برگزار شده بود به اظهارات نماینده این استان واکنش تندی نشان داد.