واکنش سخنگوی دولت به احتمال افزایش قیمت بنزین

سخنگوی دولت گفت: در بحث قیمت بنزین ناترازی داریم اما همانطور که دولت قول داده قبل از انجام کار کارشناسی هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.
تصویر واکنش سخنگوی دولت به احتمال افزایش قیمت بنزین

به گزارش سایت خبری پرسون، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره احتمال افزایش قیمت بنزین گفت: در بحث قیمت بنزین ناترازی داریم اما همانطور که دولت قول داده قبل از انجام کار کارشناسی هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

مهاجرانی افزود: شلوغ شدن پمپ بنزین‌ها در زمان حمله موشکی به خاطر افزایش حجم تقاضا بود و باید مدیریت می‌شد.

وی در ارائه گزارشی گفت: طی هفته‌ای که گذشت ما اولین حضور رئیس جمهور را در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که رئیس این جلسه شخص رئیس جمهور هستند، داشتیم.

وی افزود: پرداخت ۴۱ درصد از پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ را شاهد بودیم که با زحماتی که سازمان مدیریت و سازمان برنامه بودجه و بانک مرکزی و خود وزارت آموزش و پرورش کشیدند، الحمدالله این مهم انجام شد.

مهاجرانی تاکید کرد: سفر معاون زنان و خانواده رئیس جمهور را به طبس در روز جمعه خواهیم داشت تا به خانواده‌های داغداری که در حادثه تلخ طبس عزیزانشان را از دست دادند، سرزده و با ارائه بسته‌ای که به عنوان بسته حمایتی دولت مصوب شده است لااقل کمی از آلام آنها را کم کند.

سخنگوی دولت با بیان آنکه سه استاندار با معرفی وزارت کشور و تصویب هیأت وزیران رأی اعتماد خود را گرفتند، گفت: برای استان خراسان رضوی غلامحسین مظفری، برای استان فارس حسینعلی امیری و برای استان یزد محمدرضا بابایی رأی اعتماد گرفتند و منصوب شدند در این راستا از زحمات استانداران سابق تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز هیأت دولت موضوع فیلترینگ مورد بررسی قرار گرفت و وزیر قضیه را دنبال می‌کند رئیس جمهور هم بر همان عهدی که بستند هستند و سعی می‌کنند مشکلات را مرتفع کنند.

مهاجرانی در خصوص موضوع گندمکاران اذعان کرد: مسئله بعدی پرداختی گندمکاران بود که در هیأت دولت مورد بررسی قرار گرفت. تلاش می‌شود مشکلات در این زمینه حل شود.

سخنگوی دولت اذعان کرد: برنامه سفرهای ریاست جمهوری در حال طراحی است و از آنجایی که رئیس جمهور چند سفر پشت سر هم خارجی از جمله سفر به نیویورک، قطر انجام دادند و نیز سفری که جمعه پیش رو دارند، لذا سفرهای استانی هم در راستای منویات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی می‌شود.

وی ادامه داد: قابل ذکر است سفرهای استانی با برنامه انجام خواهد شد، نه اینکه که فقط به استانی برویم و قول‌هایی بدهیم که پشتوانه و امکان تحقق آن وجود نداشته باشد.

مهاجرانی تصریح کرد: این نکته مهم است که اگر دولتی قولی را بدهد اما نتواند آن را محقق کند ممکن است در لحظه این قول احساس خوشحالی به وجود بیاورد اما در بلندمدت باعث می‌شود هم اعتبار دولت دچار خدشه شود و هم رابطه دولت و ملت دچار آسیب خواهد شد.

سخنگوی دولت بیات کرد: در سفری که رئیس جمهور انجام خواهند داد دیدارهای چندجانبه‌ای را خواهند داشت.

مهاجرانی در مورد بی‌ثباتی های اخیر بازار ارز اذعان کرد: با توجه به بُعد قضیه، میزان تغییر دو، سه هزار تومانی که در بازار ارز اتفاق افتاد تغییر بسیار کمی بود و می‌توان گفت بازار دچار نوسانات خیلی جدی نشد.

وی ادامه داد: در عین حال همه اینها به سیاست‌های کلی که در راستای بسته اقتصادی دولت است برمی‌گردد و کارهایی روی آن صورت می‌گیرد.

مهاجرانی در خصوص بنزین تاکید کرد: ما ناترازی‌های جدی را داریم و اگر بخواهیم به مردم غیر واقعیت را بگوییم کار اشتباهی است اما همان که دولت قول داده که قبل از انجام کار کارشناسی هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: اتفاقی هم که بعد از حمله موشکی ایران در مورد بنزین افتاد به دلیل حجم زیاد تقاضایی بود که به‌وجود آمد.

مهاجرانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر سازوکاری برای سفرهای استانی رئیس جمهور اذعان کرد: مشغول طراحی همین ساز و کار هستیم و بعد از اینکه به خروجی مورد نظر رسید، خدمت مردم اعلام می‌کنیم.

منبع: مهر

788217

سازمان آگهی های پرسون