دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دولت روحانی در تلاش است در روزهای پایانی دوره مسؤولیتش، هزینه‌های بی‌پایانی برای دولت بعد بر جای گذارد تا مدیریت کشور را بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر و کسری بودجه امسال را تشدید کند.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دعوت رئیس‌جمهور منتخب و رئیس جدید قوه قضائیه از جریان‌های سیاسی برای ارائه پیشنهاد و راهکار به‌ منظور عبور از بحران‌های پیشِ‌روی کشور اقدام پسندیده‌ای است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقد به بی‌اثر بودن تحریم‌های اقتصادی نیستیم؛ اما تنبلی‌ها و خودتحریمی‌ها در دولت روحانی نقش ممتازی در شرایط و چالش‌های امروز کشور دارد.
دولت فعلی در پایان راه است و بازار نقد و تحلیل عملکردش داغ. یادداشت پیش‌رو نظر یکی از فعالان رسانه‌ای است در مورد دولت تدبیر و امید
نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه نباید انتظار تشکیل کابینه فراجناحی از آیت الله رییسی داشت، گفت: در پیروزی سید ابراهیم رییسی جریان اصولگرایی از وی حمایت کرده‌اند برای اینکه این جریان بتواند پاسخگوی مسوولیت خود باشد باید کابینه اصولگرایی تشکیل دهد.
رییس جمهوری منتخب گفت: بدون تردید دولت نیازمند همراهی همه مردم است، حضور و همکاری همه مردم موثر است و رهنمودهای مراجع می‌تواند برای آینده دولت بسیار تاثیرگذار باشد، مردم هم نگاهشان به مراجع و بزرگان خود است.
رسیدگی به کارگرانی که دستان قدرتمندشان چرخ اقتصاد را می چرخاند از ضروریات جامعه برای پیشرفت و توسعه است؛ موضوعی که بعضی مواقع در کشور ما نادیده گرفته می شود و بعضی از کارگران با وضعیت اسفناکی در محیط کار و زندگی رو‌به رو هستند. یادداشت پیش رو نگاهی دارد به وضعیت کارگران و عدم رسیدگی مناسب شرکت‌های پیمانکاری به آنان.
روحانی با بیان اینکه قرارگاه عملیاتی ماموریت ویژه‌ای در زمینه نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی برعهده دارد، بر ضرورت ایجاد هماهنگی بین کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی، حمل و نقل و کمیته اقتصادی در این زمینه و کمک به افزایش سطح مراعات اصول بهداشتی در جامعه تاکید کرد.
نظر به اهمیت بازنگری در قوانین، ضوابط و مقررات همگام با مقتضیات جاری، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد اصلاح موادی از آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف را به هیات دولت ارائه نموده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بازار سرمایه ریسک هم دارد و معمولا در بورس ما یک خط مستقیم به سمت بالا نداریم و خط ها بصورت شکسته است، گفت: مردم نباید همه سرمایه‌شان را وارد بورس کنند.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه براساس تصمیم دولت از یک‌ماه گذشته مزارع دارای مجوز هم حق استخراج رمز ارز را ندارند، گفت: استخراج رمز ارز غیرقانونی است و با استخراج کنندگان برخورد و برای آنان جریمه اعمال می‌شود.
برخی نمایندگان مجلس نیز در گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مهم در دولت رئیسی هستند؛ این در حالی است که آنها با رأی مردم برای قانون‌گذاری انتخاب شده اند و بسیاری از افراد جایگزین آنها برای خدمت در دولت وجود دارد.
این روزها شاهد قطعی برق گسترده آنهم در چند نوبت در روز و به مدت طولانی درسراسر کشور هستیم. موضوعی که مردم را عصبانی کرده و مشکلات بسیاری را در برخی از بخش‌ها که مهم‌ترین آن بهداشت و درمان است به وجود آورده است.