دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

این روز‌ها بیشترین سوالی که مطرح می‌شود در خصوص رئیس جمهور سابق است. اینکه کجاست و آینده سیاسی او چگونه رقم خواهد خورد جزو سوالات پر تکراری است که گمانه زنی‌ها در خصوص آن در همه محافل سیاسی رونق دارد.
رئیس جمهور در پیامی با تبریک انتصاب دکتر پیمان جبلی به سمت ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امید است با ارائه برنامه‌ها و طرح‌های هوشمندانه، شاهد انجام فعالیت‌های تاثیرگذار و در طراز گام دوم انقلاب در این رسانه فراگیر و تمدن‌ساز باشیم.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه ما مدیریت هوشمند محدودیت‌ها را دنبال خواهیم کرد، گفت: باید با ایجاد شرایط و سازوکار جدید، زمینه فعالیت همه را فراهم کنیم و برخوردها و محدودیت‌ها مشمول کسانی شود که رعایت نمی‌کنند.
رئیس‌جمهور در جلسه هماهنگی اقتصادی دولت، مهار تورم را مساله مهم و اولویت دولت دانست و بر لزوم تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ با تاکید بر اصلاح ساختار و حذف هزینه‌های غیرضرور و همچنین پیگیری سیاست‌های پولی متناسب با مدیریت نقدینگی و کنترل تورم توسط بانک‌مرکزی تصریح نمود.
مشکلات اقتصادی و معیشتی، نخستین چالش مردم ایران در سال‌های گذشته بوده است که علی‌‌رغم وعده‌های پی‌در‌پی، نه‌تنها مرتفع نشد بلکه دایره روزبه‌روز تنگ‌تر شد و سفره خانواده‌ها را کوچک کرد. بالا بودن نرخ خوراکی‌ها و همچنین کالاهای اساسی و ملزومات زندگی سبب شده است تا اقشار ضعیف نسبت‌به سایر اقشار جامعه از رفاه کمتری برخوردار شوند که تغییر مسوولان ارشد و به‌طور ویژه تغییر رؤسای دو قوه مجریه و مقننه، پاسخ مردم به نابسامانی‌هایی بود که زندگی را برای آن‌ها سخت کرده بود.
احمد وحیدی، در پیام خود به ضمن گرامیداشت روز آتش نشانی از تلاش وزارت کشور برای ارتقاء سطح ایمنی در شهرها و روستاها از طریق تجهیز ایستگاهها و پایگاهها به ماشین آلات و تجهیزات استاندارد، تدوین برنامه های آموزشی تخصصی و برنامه ریزی برای ارتقای سطح آمادگی خبر داد.
حدود دو ماه از حضور ابراهیم رئیسی در پاستور می‌گذرد. هرچند زمان برای ارزیابی کارنامه او زود است؛ اما با مروری بر سخنان رئیس‌جمهور می‌توان دریافت که چه اموری را در دستور کار خود قرار داده است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دولتی مردمی است؛ گفت: در این باره ارتباط با مردم برای پیشبرد مسائل و حل مشکلات مردم تقویت می‌شود و توجه به خواسته‌ها و مطالبات مردم به خصوص مسائل اقتصادی در راس برنامه‌های این دولت قرار دارد.
این رسم غلطی است که در سپهر سیاست ایران رواج پیدا کرده است. تا دولتی که دوستان به پا کرده‌اند، بدی را خوبی می‌بینیم اما وای به روزی که دولت از رقیب باشد. بهترین اتفاقات را هم چنان زشت می‌بینم که بیا و ببین.