دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

اخبار نگران کننده از وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم؛

راه نفوذ را ببندید/ وزیر روحانی وزیر رئیسی نشود!

محمد اسلامی یکی از بدترین وزرای حوزه مسکن محسوب می شود که شنیده ها از لابی بازی ها با دولت رییسی برای ابقای وی در وزارت مسکن خبر می دهد.
رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر تلاش همه جانبه برای صلح و امنیت پایدار در منطقه،گفت: درگیری و تنش را به نفع هیچ کس نمی دانیم و برای تعمیق صلح و ثبات بین کشورهای منطقه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
رئیسی در دیدار نخست وزیر الجزایر؛

تاکید رئیس جمهور بر گسترش روابط دو کشور

رئیس‌جمهور با تاکید برگسترش روابط ایران و الجزایر، گفت: ارتقای سطح روابط دوجانبه باید بستری برای تقویت روابط و همکاری های دو کشور در عرصه بین المللی باشد.
جهت شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری؛

رئیس مجلس جمهوری آذربایجان وارد تهران شد

صاحبه غفاراوا و هیات همراه برای حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی وارد تهران شدند.
جهت شرکت در مراسم تحلیف؛

ورود رئیس‌جمهور افغانستان به تهران

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دقایقی پیش به منظور شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دولت روحانی را مقصر اصلی به نتیجه نرسیدن برجام دانست وگفت: اگر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب نبود، خسارت‌های برجام بیشتر می‌شد.
از تفکرات لیبرالی تا گرانی‌ها عمدی؛

برنامه 8 ساله دولت تدبیر برای ضربه به کشور

رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری، مهم‌ترین ماموریت دولت آیت‌الله رئیسی را بهبود معیشت مردم عنوان کردند.
رئیس جمهور جدید امروز به احتمال خیلی زیاد تکلیف کابینه خود را روشن کرده و وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی می‌کند، به خصوص که رهبری در مراسم تنفیذ از ضرورت تعجیل در تشکیل کابینه و شروع کار گفتند.
یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی نمایندگان با بازشدن یک فضای جدید، با رایزنی به دنبال کسب جایگاه برای خود می‌باشند که این موضوع به صورت اخلاقی زشت است، ضمن این که ترک مجلس برای حضور در دولت در قاموس جمهوری اسلامی نیز تعریف نشده است.
نورالدین جان اسماعیل اف رئیس مجلس قانونگذاری عالی ازبکستان نیز در دیدار با آیت‌ الله رئیسی با ابلاغ سلام و تبریک رئیس‌جمهور و دولت ازبکستان، اظهارداشت: ازبکستان به دنبال توسعه و تحکیم روابط همه جانبه با ایران به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی است.
موسوی با تاکید بر لزوم تسریع آغاز به کار دولت بیان کرد؛

آمادگی مجلس برای بررسی وزرای پیشنهادی به صورت ۳ شیفته

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر تسریع در تشکیل دولت گفت: مجلس آمادگی دارد به محض دریافت اسامی وزرای پیشنهادی روزانه در ۲ یا ۳ شیفت کاری برنامه آن ها را بررسی و جلسات رای اعتماد را برگزار کند تا دولت جدید بتواند هرچه زودتر مستقر شده و اقدامات خود برای حل مشکلات مردم را سریعتر آغاز کند.
غریب آبادی در توییتر مطرح کرد؛

رئیسی به پیام تبریک دبیرکل اوپک پاسخ داد

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین‌المللی در وین، از پاسخ کتبی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به پیام تبریک دبیرکل اوپک خبر داد.
رئیسی در دیدار وزیر خارجه بوسنی بیان کرد؛

مدعیان حقوق بشرخود مرتکب اقدامات ضدانسانی می شوند!

رئیس‌جمهوربا بیان اینکه بسیاری از اقداماتی که در دنیا انجام می‌شود، ضد حقوق انسان است ،گفت: امروز و این اقدامات عمدتاً از طرف کسانی انجام می‌شود که به ظاهر پرچمدار و مدعی حقوق بشر هستند.
رئیسی در دیدار دبیر کل اتحادیه آلبا مطرح کرد؛

انفعال ایالات متحده با افزایش سطح همکاری ایران و آمریکای لاتین

رئیس‌جمهور در خصوص توطئه کشورهای زیاده‌خواه جهان که تلاش ملت‌های مستقل و آزادیخواه را ضد ارزش می خوانند،گفت: بی‌تردید فعال شدن هر چه بیشتر سطح همکاری ایران و کشورهای آمریکای لاتین می‌تواند آمریکایی‌ها و سایر مستکبرین را منفعل کند.
با برگزاری اولین جلسه هیئت دولت به ریاست حجت‌الاسلام رئیسی وکابینه دوازدهم ، وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت گزارشی از آخرین وضعیت تأمین کالاهای اساسی، دارو و ذخایر کشور ارائه کردند.
مراسم تحلیف هشتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران علیرغم مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا در حالی برگزار خواهد شد که ۱۱۵ مقام خارجی و فرستادگان ویژه رؤسای کشورها در این مراسم شرکت خواهند کرد.