دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما در پیشرفت کشور نیازمند تحول هستیم و این تحول حتما باید بر پایه علم باشد، گفت: دانشگاه باید منشا تحول در کشور به عنوان یک ضرورت باشد.
میرتاج الدینی مطرح کرد؛

دیدار رئیسی و پوتین راهگشاست!

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلابی در مجلس تاکید دارد که دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه تاثیر بسزایی بر رفع تحریم ها دارد.
خبرِ ارزانی از هر دستگاه و مسئولی که باشد، خیلی زود به کانون توجه تبدیل خواهد شد اما، خبر مهم وزیر جهاد کشاورزی درباره کاهش قیمت شیر، پنیر و ماست یکی از آن دست خبرهایی بود که بدنیست چند کلمه‌ای پیرامون آن بنویسیم!
رهبر معظم انقلاب در پی درخشش فرنگی کاران در مسابقات قهرمانی جهان؛

آفرین بر پهلوانان کشتی و مربی آنان که همه را شاد کردند

در پی موفقیت ورزشکاران کشورمان در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی از این پهلوانان و مربی آنان تشکر کردند.
براساس حکمی از سوی رئیس‌جمهور، سعید محمد به‌ عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شد.
رئیس جمهوری نگاه ویژه اعضای دولت به رفع مشکلات استان تهران را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌ های مختلف باید برای رفع مشکلات استان تهران همکاری کنند و این همکاری می‌تواند به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل شود.
مخبر در نشست با پیشکسوتان جهاد سازندگی:

خلاهای عرصه جهادی و خدمت رسانی را شناسایی و اعلام کنید

معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به پیشکسوتان جهاد سازندگی گفت: افرادی که در این حوزه دغدغه دارند، خلاهای موجود در عرصه خدمت رسانی به محرومان و فعالیت‌های جهادی را شناسایی و به دولت ارائه کنند.
در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار اندیکا صورت گرفت؛

ضرب الاجل رئیس جمهور برای پیگیری و بازسازی منازل تخریب شده اندیکا

رئیس‌جمهور روز یکشنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار اندیکا، ضمن پیگیری وضعیت رسیدگی به زلزله زدگان دستوراتی برای تسریع در امداد رسانی و بازسازی اماکن خسارت دیده صادر کرد.
رئیس جمهور در جلسه هماهنگی ستاد اقتصادی دولت گفت: باید فروش دارایی‌های مازاد دولت در چارچوب قانون بودجه صورت گیرد وزارت اقتصاد وظیفه دارد این موضوع را پیگیری کند.
انتشار خبر جریمه 607/5 میلیون دلاری ایران در پرونده «کرسنت» توسط دیوان داوری بین‌المللی باعث شد که دوباره ابعاد مختلف این پرونده اعجاب‌انگیز در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
کمی بیش از دو ماه از رفتن حسن روحانی از پاستور گذشته و تقریبا در تمام این روزها خبری از او منتشر نشده است. حتی از عضویتش به‌عنوان عضو حقوقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام که بنا بر روال، مقام معظم رهبری برای رؤسای جمهور پیشین حکم می‌زنند نیز خبری نیست. پیام تبریک روحانی به تیم ملی کشتی آزاد و قبل از آن پیام تسلیتش برای درگذشت علامه حسن‌زاده‌آملی، خبرهای رسمی از او است که در چند روز گذشته منتشر شده است.
رئیسی در واکنش به حادثه تروریستی در افغانستان عنوان کرد؛

در جنایت تروریستی افغانستان رد پای آمریکا دیده می شود!

رئیس‌جمهور با صدور پیامی به شهادت رسیدن جمعی از مردم افغانستان درحادثه ترورسیتی را تسلیت گفت و تاکید کرد: این جنایت که با هدف اختلاف‌افکنی بین مسلمانان انجام شد به دست کسانی صورت پذیرفت که ماهیت ضد انسانی و ضد دینی آنها بر همگان آشکار است.
حضور ناگهانی و اعلام نشده‌ی سید ابراهیم رئیسی در استان خوزستان، ابعاد رسانه‌ای گوناگونی داشت تا جایی که بسیاری دست به یادآوری‌هایی زدند که نوک پیکان آن دولت حسن روحانی و فهمیدن‌هایی بود که گویی فقط در صبح جمعه رخ می‌داد. این اقدام رئیسی حکایت از آن داشت که هشتمین رئیس جمهور با عزمی جزم، به دنبال رسیدگی بی‌وقفه به مشکلات و رسیدگی‌های میدانی است.
اگرچه هنوز قضاوت درباره نحوه عملکرد و مسیری که آیت الله رئیسی طی می‌کند زود است، اما در همین مدت اندک بعضا پالس‌هایی از برخی عملکردهایش دریافت شده که از نگاه عده‌ای می‌تواند مثبت یا از نگاه عده‌ای دیگر منفی به‌شمار آید. هرچه هست اینکه وی فعلا در جایگاهی است که نه مردم و نه رسانه‌ها تلاشی برای انتقاد کردن از او ندارند و بیشتر نگاه همکاری با دولت وجود دارد.
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در جزیره صنعتی صدرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف طرح توسعه میدان نفتی رشادت و نیز مراحل تکمیل کشتی اقیانوس پیمای «افراماکت ۲»، با توضیحات وزیر نفت و مدیران این مجموعه صنعتی، در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.
در بازدید از موسسه دریایی شهید محلاتی بوشهر؛

رئیسی بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به استان بوشهر در موسسه دریایی شهید محلاتی سپاه حضور یافت و از نزدیک از مراحل ساخت و تکمیل ناو شهید سلیمانی و شناورهای مختلف دریایی بازدید کرد.