دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تصمیم به استقرار تیم بازرسی این کمیسیون در نهاد ریاست جمهوری به منظور بررسی ترک فعل‌های حسن روحانی خبر داد و گفت: این تیم وظیفه رسیدگی به تمامی اسناد و ابعاد مختلف این پرونده را برعهده دارد.
رئیس جمهور در پیامی با تبریک انتخاب "کیشیدا فومیو" نخست وزیر جدید ژاپن، ابراز امیدواری کرد که تقویت رایزنی ها و تشریک مساعی دو کشور همچون گذشته موجب تحکیم روابط و صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی گردد.
رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت همسر امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و جنبش امل، اظهار داشت: این بانوی فداکار و یار وفادار امام موسی صدر همواره ادامه‌دهنده و مروج راه و آرمان والای همسر خود بود.
رئیس جمهور با بیان اینکه ساخت مسکن حتماً باید براساس نیازهای مردم در مناطق مختلف کشور انجام شود، گفت: ضرورت دارد احداث مسکن در مناطق شهری و روستایی براساس نیازسنجی‌های کارشناسی انجام شود.
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: رییس جمهور، به وزرای امور اقتصاد و دارایی، صمت و رییس کل بانک مرکزی، برای تعیین تکلیف و بازگشت فوری ۱۷۹۳ واحد تولیدی تحت تملک شبکه بانکی به چرخه تولید و اشتغال و سایر محور‌های پیشنهادی، دستور پیگری و اقدام صادر کرد.
وزارت آموزش و پرورش با توجه به نیاز به استمرار خدمت معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارتخانه مذکور پیشنهاد صدور مجوز برای استمرار بکارگیری آنها را به دولت ارائه کرده است.
رئیس جمهور از رئیس کل بانک مرکزی خواست با نظارت جدی و دقیق بر نظام بانکی کشور، حفظ منافع ملت را اساس کار خود قرار دهد و به خاطر هیچ منفعتی در مقابل منفعت ملت، کشور، ارزش پول ملی و منافع اساسی کوتاه نیایید.
در جلسه هیئت دولت؛

رئیس جدید بانک مرکزی معرفی شد

در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست رئیس‌جمهور، «علی صالح‌آبادی» بعنوان رئیس جدید بانک مرکزی معرفی شده است.
«در دولت مردمی شایسته‌سالاری محور خواهد بود.» از زمانی که آیت‌ا... رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، اذهان به سمت تغییر مدیران دولت اعتدال و معیارهای انتخاب مدیران و استانداران رفت. هر دولت بر اساس شعارها و اهدافی که برای تحقق در دوره مسئولیت خود دارد، اقدام به گزینش مدیران و استاندارانی ‌می‌کند که بتوانند قطار وعده‌ها را با موفقیت به مقصد برسانند.
رئیس جمهور به معاون اول خود ماموریت داد بسیج سازندگی سازوکار و ساختارهای احیای ماموریت‌های جهاد سازندگی با محوریت مردم در مدت بیست روز بررسی و تدوین کند.

معاون اول رییس جمهور در نخستین جلسه شورای اقتصاد در دولت سیزدهم گفت: ما نیازمند اصلاح نظام بانکی و نظام بودجه ریزی کشور هستیم تا اهدافی نظیر عدالت، توسعه صادرات و حمایت از اقشار آسیب پذیر محقق شود.
با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد؛

تشییع پیکر دو شهید گمنام در نهاد ریاست جمهوری

رئیس‌جمهور در آستانه رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در مجموعه نهاد ریاست‌جمهوری حضور یافت.