دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد؛

واکسیناسیون۵۰ میلیونی شد/ مسافران مشکوک به کرونا باید قرنطینه شوند

رئیس جمهور گفت: با تلاش‌های ارزشمند انجام شده برای واکسینه کردن سراسری به ۵۰ میلیون رسیده‌ایم و لازم است برای کسب و کارها مطابق شرایط جدید برنامه ریزی شود.
به‌طور معمول سیاستمداران وعده‌های گوناگونی می‌دهند. بسیاری از آنها کلی‌گویی است و قابل سنجش دقیق نیست. در این میان وعده‌هایی وجود دارند که اولاً بنیادی هستند ثانیاً، قابل سنجش و داوری نیز هستند.
یکی از مهم‌ترین مسائل این روزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساترا یا همان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی مربوط است. وزیر ارشاد پیش‌تر گفته بود که کارهای پژوهشی در این باره صورت گرفته و گزارش‌هایی آماده ارائه به شورای عالی فضای مجازی است اما درباره مسائل بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در مدیریت ساترا، اقداماتی در دست انجام است و مذاکراتی صورت گرفته که قصد ندارد آن را در فضای رسانه‌ای حل کند.
وزیر کشور در یادداشتی با عنوان دفاع مقدس و رمز و راز شکل گیری تحول فرهنگی در ایران گفت:تجربه دفاع مقدس و بازخوانی هوشمندانه آن می تواند افق گشای این مسیر باشد و باید این تجربه به نسل جوان تر به نحو درست و واقعی منتقل شود.
رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید ضمن تاکید بر اینکه توسعه کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و نیز توسعه مهارت‌ها است گفت: عدالت آموزشی نقش مهمی دارد و هیچ کسی نباید به خاطر فقر از تحصیل باز بماند.
عصر جمعه دوم مهرماه ۱۴۰۰ سید ابراهیم رئیسی در نشست با فعالان استان ایلام درد دل‌های آنها را شنید و سپس برای پاسخ پشت تربیون رفت.
پرسون از رویدادهای سیاسی ایران در هفته گذشته می گوید؛

از طعنه به قالیباف تا سکوت رسانه‌ای روحانی!

در هفته ای که رویدادهای مهمی در سپهر سیاسی کشور اتفاق افتاد، پرسون در بسته خبری هفتگی خود به مهمترین آنها اشاره دارد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه "بهره‌برداری از سد کنجانچم مهران با سرعت هرچه تمام‌تر انجام شود" گفت: انجام امور به افزایش سرمایه اجتماعی منجر می‌شود؛ وعده‌ دادن برای مردم تاثیرگذار نبوده و منجر به کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود.
رئیسی ضمن بیان این که هدف از این سفر رفع محرومیت است، گفت: من از مردم ایلام عذرخواهی میکنم چرا که با توجه به شرایط کرونایی دیدار مردمی نخواهیم داشت.
رییس جمهور در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از اقدامات انجام شده در جهت تامین واکسن و انجام واکسیناسیون، ایجاد شتاب مضاعف در روند واکسیناسیون گروه‌های مختلف شغلی را مورد تاکید قرار داد.
رئیسی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا مطرح کرد؛

ضرورت شتاب مضاعف در روند واکسیناسیون

رییس جمهور با قدردانی از اقدامات انجام شده در جهت تامین واکسن و انجام واکسیناسیون، ایجاد شتاب مضاعف در روند واکسیناسیون گروه‌های مختلف شغلی را مورد تاکید قرار داد.
با امضای وزیر کشور:

شهردار سنندج منصوب شد

وزیر کشور با صدور حکمی " سید انور رشیدی " را به سمت شهردار سنندج منصوب کرد.
از سوی رئیس جمهور؛

قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد

رئیس جمهور «قانون جهش تولید مسکن» را برای اجرا به وزارتخانه های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.
شفافیت شرط لازم برای تحقق اهداف و ماموریت‌های دیگر است. شفافیت، آزادی بیان و رسانه، استقلال نهادی و قضایی، پرسشگری و ضرورت پاسخگویی، امکان تغییر صاحبان قدرت، حلقه‌های یک زنجیره هستند.
نماینده شهرکرد در مجلس با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور در سازمان ملل مطالبه‌گری انقلابی جمهوری اسلامی بود گفت: آمریکا و غربی ها باید بدانند که دوران زیاده‌خواهی و امتیازگری پیاپی گذشته است و تهران صرفا بر اساس منافع ملت خود مذاکره می‌کند.
یکی از مباحث مهم در حکمرانی خوب مسوولیت‌پذیری و پاسخگویی مسوولان یک سیستم سیاسی است. تحقق این اصل مستلزم یک جامعه پرسشگر نیز هست. در طول تاریخ معاصر ایران یکی از عوامل اصلی موانع توسعه سیاسی، عدم پاسخگویی و پاسخ نخواستن از سوی مردم بوده است.
انتشار صورت مالی بانک ملی و اعلام بدهی 67/000/000/000/000 تومانی آن می‌تواند یک امتیاز مثبت در کارنامه شفاف‌سازی دولت جدید محسوب شود، به شرطی که محدود به ابتدای دولت خود و برای نشان دادن عملکرد قبلی‌ها نباشد و پس از این نیز ادامه پیدا کند. به علاوه این شفاف‌سازی‌ها لازم، ولی به‌طور قطع کافی نیست.
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده سابق مجلس و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری، توسط رئیس‌جمهور به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انتخاب شده است.