دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان که عصر شنبه به دعوت رسمی ‌قربانقلی بردی محمداف، همتای ‌ترکمنستانی خود، تهران را به مقصد عشق‌آباد ‌ترک کرده بود، روز گذشته در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) حضور یافت.
وزیر کشور گفت: برنامه دولت این است که در سال آینده اختیارات فراوانی به استانداران داده شود و صندوق پیشرفت در استان‌ها راه‌اندازی شود و این تحول حکمرانی در استان‌ها است.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: درخواست صدور پروانه فعالیت حزب مجمع زنان اصلاح طلب در این کمیسیون بررسی شد و با اصلاح اساس‌نامه مورد تایید قرار گرفت.
یوسف نوری به‌عنوان سومین گزینه وزارت آموزش‌وپرورش و پس از رأی عدم اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حسین باغگلی‌ و مسعود فیاضی صبح دیروز،‌ (هفتم آذرماه) با کسب ۱۹۴رأی موافق، ۵۷رأی مخالف و ۱۷رأی ممتنع، اعتماد نمایندگان مجلس برای تصدی پست وزارت آموزش‌وپرورش را جلب کرد.
الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان با حضور در محل اقامت آیت الله سید ابراهیم رییسی با رییس جمهور کشورمان دیدار و پیرامون موضوعات مهم منطقه ای و مناسبات دوجانبه گفت و گو کرد.
وزیر خارجه در توئیتی با بیان اینکه دیدار روسای جمهور ایران و ترکیه در عشق آباد در فضایی بسیار دوستانه و صمیمی انجام شد، نوشت: در مورد توسعه همه جانبه مناسبات و رفع برخی موانع گفت‌وگو شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه که با هدف رونمایی از اتاق‌های فکر وزارت علوم برگزار شد، کارنامه عملکرد سه ماهه وزارت علوم را تشریح کرد.
گرچه اعتراضات کشاورزان پایان یافت؛ مسئولان قول همکاری دادند و مردم آگاه اصفهان و نیروی انتظامی مانع پیشروی آشوبگران شدند اما وقایع روز جمعه زاینده‌رود نشان داد که پیاده‌نظام‌های آمریکا در آستانه مذاکرات وین مأموریت یافته‌اند تا بار دیگر آشوب بکارند و تحریم درو کنند.
حدود 40 روز پیش، وقتی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز 24 مهرماه از صدور رای درمجموع 40 سال حبس برای 5 نفر از مدیران ارشد بانک مرکزی دولت حسن روحانی خبر داد و گفت در پرونده‌ای که با 10 متهم در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی تشکیل شد، علاوه‌بر سالار آقاخانی، میثم خدایی و سیدرسول سجاد متهمان ردیف سوم تا پنجم، ولی‌الله سیف و سیداحمد عراقچی رییس و معاون ارزی بانک مرکزی در دولت روحانی نیز به عنوان متهمان ردیف اول و دوم پرونده به ‌ترتیب به 10 و 8 سال حبس محکوم شده‌اند، می‌شد حدس زد که صبح روز 25 مهرماه تیتر نخست تعدادی از روزنامه‌ها به این خبر اختصاص خواهد یافت.
رئیسی در دیدار ایرانیان مقیم ترکمنستان:

دولت نسبت به ایرانیان خارج از کشور احساس مسئولیت می‌کند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت نسبت به ایرانیان خارج از کشور احساس مسئولیت می‌کند، اظهار داشت: سفارتخانه های کشورمان در سراسر جهان، باید زمینه رفت و آمد، اشتغال و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور را در ایران تسهیل کنند.
رئیس‌جمهور گفت: خارج شدن همه شهرها از وضعیت قرمز کرونایی از آثار تزریق ۸۴ درصدی دوز اول و حدود ۷۰ درصدی دوز دوم واکسن کرونا است و این کار باید تا رسیدن به شرایط مطلوب ادامه یابد.
پس از چندین بار خلف وعده دولت قبل در راه‌اندازی کامل سامانه جامع تجارت، اکنون دولت سیزدهم یک گام بزرگ در این زمینه برداشته و زمینه اتصال گمرک را به سامانه مذکور فراهم کرده است.