دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اگر ما حقیقت شخصیت و اقدامات سردار سلیمانی را به درستی تبیین و روایت نکنیم، بدخواهان روایت خود را با تحریف بیان کرده و روایت ناصواب را جایگزین واقعیت می‌کنند.
وزیر کشور با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در محیط پیرامونی کشور گفت: تلاش داریم با تقویت امکانات بهداشتی در مرزهای کشور و رصد ورودی مرزهای کشور مانع ورود ویروس جدید کرونا به کشور شویم.
سرنوشت مبهم بودجه شرکتهای دولتی؛

یک بار در عمرتان شفاف باشید!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از سرنوشت ادامه دار و ابهام آمیز ردیف بودجه شرکت‌های دولتی گفت:‌ مجلس و دولت کمک کنند تا یکبار برای همیشه این مسأله برای سال 1401 حل شود.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه دولت سیزدهم برای حل مشکلات قشر متوسط و ضعیف جامعه اعلام کرد: بنا به اهمیت این موضوع فرایند نگارش بودجه ۱۴۰۱ تدوین شده است.
سخنگوی دولت در اولین نشست رسمی خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه باید میان مسببان وضع موجود، اصحاب رسانه و مردم تفکیک قائل شد، گفت: بانیان و حامیان وضع موجود باید پاسخگوی وضع موجود باشند اما دانشجویان و نخبگان می‌توانند منتقد باشند.
پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

تجلیل مخبر از صادرکنندگان نمونه کشور

معاون اول رییس جمهور با حضور در آیین بیست و پنجمین همایش روز ملی صادرات در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران از صادرکنندگان نمونه کشور تجلیل کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به لزوم تقویت دیپلماسی اقتصادی در دولت از تمرکز کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس بر برنامه‌های اقتصادی 100 روزه وزرا خبر داد.
روئسای جمهور ایران و ترکمنستان ضمن تاکید بر تقویت همکاری‌های مرزی و تسهیل در مبادلات کالا بر ارتقاء همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای افزایش سطح روابط بین دو کشور تاکید کردند.
وزیر کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی منسجم می‌توان حجم صادرات و مبادلات اقتصادی با همسایگان را به میزان قابل قبولی رساند اعلام کرد: این راهبرد می‌تواند به اقتصاد ملی و اقتدار منطقه‌ای کمک کند.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد؛

تاکید رئیسی بر لزوم تسریع در ترخیص و توزیع کالاهای اساسی

رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بیان اینکه ذخایر کافی غذای مردم باید همواره مورد توجه باشد بر لزوم تسریع در ترخیص و توزیع کالاهای اساسی تاکید کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم در پی کاهش انتشار اوراق، بدهی‌هاست گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه چند سال ریاضت اقتصادی داشته باشیم تا به یک ریل درستی در اقتصاد برسیم دولت باید به مردم و مجلس تضمین دهد که این سیاست‌ در نهایت منجر به نتایج خوبی خواهد شد یا نه.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به قضاوت های بی مبنای رسانه های خارجی و غربگرایان که با تمسک به یک خبر جعلی به دنبال تخریب هستند، به دوستان رسانه ای و انقلابی زنهار داد که دراین باره دچار اشتباه نشوند.
لایحه بودجه سال آینده صبح دیروز با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری تقدیم مجلس شد تا در جلسات تخصصی کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی و چکش‌کاری قرار بگیرد.