دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور در ستاد تنظیم بازار تاکید کرد؛

ضرورت راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند توزیع کالا در کشور

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت قیمت‌گذاری عادلانه کالاها به ویژه اقلام اساسی مورد نیاز مردم، راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند توزیع کالا در کشور را نیز ضروری دانست.
در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شد؛

بررسی لایحه بودجه 1401 به زبان ساده

لایحه بودجه سال1401 کل کشور در مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی و گزارش آن به زبان ساده ارائه شد.
محمد مخبر آیین‌نامه‌ اجرایی "نگهداری، حمل، مصرف و ایمنی مواد خطرناک "و همچنین آیین‌نامه اجرایی" اعطای تخفیف بیمه به رانندگان دارای گواهینامه دوره‌های آموزشی رانندگی ایمن و کم‌خطر" را ابلاغ کرد.
رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت با اشاره به دستیابی به دستاوردهای امیدوارکننده دولت در حوزه‌های مختلف، وضعیت موجود در عرصه تنظیم و کنترل بازار و قیمت‌ها قابل قبول ندانست
جهت رسیدگی به مصدومان حادثه متروی تهران-کرج صورت گرفت؛

دستور ضرب الاجلی وزیر کشور به استانداران تهران و البرز

احمد وحیدی به استانداران تهران و البرز دستور داد به فورا به وضعیت مصدومان حادثه برخورد دو رام قطار شهری در محدوده چیتگر (متروی تهران- کرج) رسیدگی کنند.
وزیر کشور با اعلام اینکه رفت‌وآمد عمومی به ایران به مدت دو هفته برقرار نخواهد بود،گفت: تجار، سرمایه گذاران، دیپلمات‌ها و برخی بیماران با رعایت اصول بهداشتی و رعایت هفت سر فصل مشخص شده می توانند به کشور تردد کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت به دنبال آن است کسری بودجه در کشور به وجود نیاید گفت: نگاه غلط روحانی باعث شد که تأمین منابع به اندازه مصارف نباشد و به همین جهت کشور در آن مقطع شدیدترین تورم را تجربه کرد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با تاکید بر رعایت حداکثری پروتکل‌ها برای ممانعت از شیوع موج جدید کرونا، گفت: اگر به این مرحله از تشخیص رسیدیم که برای مدیریت بیماری نیاز به اعمال محدودیت‌های بیشتر است، باید در اسرع وقت محدودیت‌ها اعمال شود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید برعدم اکتفا به واکسن‌های خارجی گفت: ما برای تداوم مبارزه با کرونا و تهدیداتی شبیه به آن نیازمند بازسازی چرخه و زیرساخت‌های پدافند زیستی کشور هستیم.
مسئله بودجه و دخل‌وخرج کشور موضوعی است که این روزها مباحث مختلفی را برای بحث و بررسی به کارشناسان و نمایندگان مجلس داده است. هرچند لایحه بودجه سال 1401 مبحثی اقتصادی و تخصصی است، اما موضوعی که در این گزارش قصد داریم به آن بپردازیم مسیر و اهداف دولت سیزدهم است که در این لایحه به چشم می‌خورد.
در لایحه بودجه ۱۴۰۱، با اینکه بودجه برخی از سازمان‌ها و مؤسسات مذهبی اعلام نشده؛ اما بر‌اساس همین لایحه غیر‌شفاف، بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش داشته است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اگر تدبیر سردار سلیمانی نبود معلوم نبود چه بر سر عراق و سوریه و دیگر کشورهای منطقه می‌آمد، گفت: آن زمان خیلی‌ها سوریه را از دست رفته می‌دانستند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در این کمیسیون خبر داد و گفت: امید است با تصویب این طرح شاهد نوعی نظم و عدالت نسبی در حوزه حقوق و دستمزد کارکنان دولت باشیم.
به رغم سیاه‌نمایی رسانه‌های معاندو ضد‌انقلاب خارجی و همچنین هجمه طیف مدعی اصلاح‌طلبی علیه عملکرد دولت نوپای سیزدهم‌، نتایج نظرسنجی مرکز ایسپا نشان می‌دهد همچنان درصد بالایی از مردم کشور، سیاست‌ها و اقدامات رئیسی را تایید می‌کنند.