دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

دیروز تذکرات بهارستان‌نشینان به دولت سیزدهم با 36 تذکر کتبی نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور و وزرا، رکورددار شد. البته گزارش صدروزگی شروع به کار دولت طبق آماری که منتشر شده بود، نشان می‌دهد حداقل 255 سؤال از سوی نمایندگان از دولت طرح شده و همچنان این روند ادامه‌دار بوده است.
رئیسی رعایت مصرف گاز، برق و آب در کشور را مهم برشمرد و تصریح کرد: ان‌شاء‌الله امسال با رعایت الگوی مصرف شاهد قطعی گاز و برق در کشور نباشیم البته تحقق این امر در گرو همکاری مردم است.
داماد حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشین می گوید: هیچ‌کس به آقای روحانی نگفته که ساکت باشد و چنین چیزی هم امکان ندارد. آقای روحانی در هشت سالی که رئیس‌جمهور بود یک چهره مناسب از ایران در دنیا ترسیم کرد و اجماع جهانی علیه ایران را از بین برد، هم به قدرت نظامی توجه کرد و هم به قدرت اقتصادی و بحث‌های معیشتی.
رئیسی با تاکید بر ضرورت اجرای کامل قانون نسخه الکترونیکی، گفت: تا تکمیل زیرساخت‌ها در برخی شهرها برای موارد ضروری و استثنایی با تشخیص وزارت بهداشت و درمان به منظور جلوگیری از اجتماع و ازدحام جمعیت و خطر شیوع بیماری مجوزهای لازم صادر شده تا مشکلی برای شهروندان بوجود نیاید.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه‌ای برای افزایش نرخ بنزین ندارد، گفت: در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع بنزین را عادلانه کند که آن هم فعلاً به‌صورت آزمایشی و محدود اجرا می‌شود.
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه با تلاش دولت برخلاف گذشته استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود، اظهار داشت: دولت در دو جبهه خنثی سازی و رفع تحریم ها فعالیت می‌کند و با فعالسازی ظرفیت های کشور امکان رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد وجود دارد.
رئیسی در دیدار با آیت الله جوادی آملی:

بنای دولت تعامل با دنیا است

رییس جمهور با تاکید بر ضرورت افزایش و بهبود روابط بین‌المللی ایران گفت: دولت از ابتدا اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته است.
رئیسی در دیدار با آیت الله نوری همدانی در سفر استانی به قم:

گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد

رییس جمهور گفت: گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد. گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته‌است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای برنامه تقویت بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی دفاعی تا مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون یورو از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت.
وزیر اطلاعات از عزم دولت سیزدهم برای بهبود معیشت مردم خبر داد و با گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: مردم در این روز با حضور در خیابان‌ها یکبار دیگر دشمنان را مأیوس کردند و نشان دادند همچنان پای بند به انقلاب و رهبری هستند.
رئیسی در جلسه شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور:

هیچ‌کس ممنوع‌الورود نیست و همه ایرانیان می‌توانند به کشور تردد کنند

رئیس‌جمهور، ایرانیان خارج از کشور را ظرفیت و فرصت بزرگ توصیف کرد و با تاکید بر لزوم بازنگری و تحول در سازوکار پیگیری و رسیدگی به امور آنان، گفت: مجموعه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای ایرانیان خارج کشور باید این حس را در آنان ایجاد کند که مسئولان جمهوری اسلامی ایران به دنبال حل مسائل و رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنان هستند.
سخنگوی دولت اظهار کرد: در جلسه امروز هیات دولت وزیر راه گزارشی از سفر به عراق و امضای توافق‌نامه اتصال راه‌آهن دو کشور ارائه کرد، این توافق‌ در واقع به نتیجه رساندن یک مساله بود که به مدت ۲۰ سال بر زمین مانده بود.