دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

در جریان انتخابات ۱۴۰۰ نامزدهای انتخاباتی به‌طور معمول قول‌ها و وعده‌هایی می‌دادند. قابل انتظار است که برخی وعده‌ها مبهم یا حتی فراتر از ظرفیت وعده‌دهنده یا واقعیات باشد، ولی اگر وعده‌های روشن و قابل اجرایی دادند که در عمل نه تنها به سوی تحقق آن حرکت نشد که خلاف آن وعده رخ دهد، در این صورت آنها را چگونه باید تحلیل کرد؟ برای نمونه وعده‌هایی درباره بورس و رونق آن داده شد که اکنون خلاف آن در جریان است. این وعده‌ها را چگونه می‌توان تحلیل کرد؟ آیا دروغ بود یا صادقانه و ناشی از بی‌اطلاعی نسبت به بورس؟ یا نمونه دیگر و مهم‌تر اینترنت بود.
رئیس جمهور در تماس تلفنی رئیس جمهور صربستان:

روابط ایران-صربستان تاکید بر منافع مشترک دو کشور است

آیت الله رئیسی در تماس تلفنی با رئیس جمهور صربستان به ظرفیت‌های متنوع توسعه همکاری‌های تهران - بلگراد، بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و هرچه بیشتر روابط دو کشور بویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند.
رئیس‌جمهور خطاب به مسئولان گفت: به هیچ وجه اجازه ندهید بالا رفتن آمار مبتلایان و به خصوص قربانیان کرونا، چه برای دست‌اندرکاران و چه برای مردم عادی شود. فوت حتی یک نفر هم نباید اتفاق بیفتد.

درحالی که وضعیت منطقه دونباس در شرق اوکراین بار دیگر متشنج شده و اخبار رسانه ها حاکی از گلوله باران این منطقه توسط نیروهای اوکراینی دارد، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به ولادیمیر پوتین همتای روس خود پیشنهاد مذاکره کرد.
اگر محکوم نمی‌شویم به جنجال‌سازی و حمایت از مدیران ناکارآمد؛ دست بر قضا می‌خواهیم بگوییم حتی اگر روش عبدالملکی هم درست باشد اما آدرس اشتباهی است که اگر هدف مبارزه با فساد بود از نجومی بگیرهای بیمه‌های زیرمجموعه‌ی شستا آغاز می‌کردند یا روابط عمومی‌هایی که بدون رزومه و صرفاً به دلیل حضور همسران‌شان با حقوق‌های آن چنانی مشغول به کار هستند
هیأت وزیران در راستای گسترش به منظور هرچه بیشتر آثار فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی صنعت گردشگری کشور، آیین نامه اجرایی مربوط به زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق گردشگری را به تصویب رساند..
رئیس جمهور در پیامی به همتای صربستانی خود ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی این کشور تصریح کرد: دو کشور از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردارند.