دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ظاهرا آن‌قدر مسائل در کشور هست که کمتر کسی به موضوع بودجه می‌پردازد. انصاف این است که بودجه هر کشور را از حیث دقت، شفافیت و اعتبار، می‌توان آیینه تمام‌نمای کشورداری دانست.
جمعه هشتم بهمن‌ماه، سیدابراهیم رئیسی در سفر به استان گیلان، از مرکز ارتباطات مردم و دولت، در رشت بازدید می‌کند و از نزدیک در جریان روند رسیدگی به ثبت درخواست‌ها و مشکلات مردم استان و چگونگی پاسخگویی به این درخواست‌ها قرار می‌گیرد اما ویدئوی این بازدید با عنوان دیگری در فضای مجازی و رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور بازنشر می‌شود و در نهایت به سوژه‌ای در دست منتقدان و مخالفان برای حمله به دولت تبدیل می‌شود.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه «جلوگیری از نفوذ»، «برخورد با سرشبکه‌های فساد» و «از بین بردن مافیای قاچاق» اولویت دستگاه‌های اطلاعاتی است،‌ اظهار داشت: کشف و برخورد با شبکه‌های فساد اقتصادی، مردم را شادمان و امیدوار می‌کند.
رئیس جمهور مردمی بودن، تحول‌گرایی و عدالت‌محوری صفات و مشخصات اصلی دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: فضای دولت کار، کار و کار برای مردم است و اسیر حاشیه‌ها نمی‌شود.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم گفت: امروزه در دوره جدید بنا بر این است که حتما اقناع افکارعمومی صورت بپذیرد. اگر تصمیمی گرفته می شود نباید در پستو اتفاق بیفتد، بلکه باید در منظر و جلوی دیدگان مردم انجام بگیرد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: قانون در رژیم گذشته، معنا و مفهومی نداشت و کشور تنها با اراده‎ی شاه اداره می‌شد، اما در نظام اسلامی توجه به قانون یکی از پایه‌های اصلی اداره کشور است که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند.
رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: دستگاه های دولتی باید فضای کسب‌ وکار را برای فعالان اقتصاد تسهیل و مجوزهای لازم را به سرعت صادر کنند. و دولت از فعالیت کارگاه‌ها و بنگاه‌های کوچک حمایت می‌کند.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی نخست وزیر عراق گفت: در رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر گسترش روابط با کشورهای همسایه و منطقه، عراق جایگاهی ممتاز دارد.
ضرب الاجل ۶۰روزه رئیسی برای تهیه لایحه جامع ایرانیان خارج از کشور

صندلی خارج‌نشینان در بهارستان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از «تدوین لایحه جامع ایرانیان خارج از کشور» به دستور رئیس‌جمهور در کارگروه مشترک دولت و مجلس خبر داده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه بیان اینکه ارتباط با مجلس را از زمینه‌های موثر در پیشبرد و پیشرفت امور می‌دانم، اظهار داشت: مهمترین رویکرد تمام برنامه‌ها و اقدامات دولت اجرای عدالت است و این مسئولیت مهم را با همراهی و همکاری نمایندگان مجلس در تمام شئون کشور از جمله پرداخت حقوق با جدیت دنبال خواهیم کرد.