دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس‌جمهور به وزارت جهاد کشاورزی مأموریت داد تا با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، موضوع تأمین اقلام غذایی و کالاهای اساسی و اختصاص ارز لازم برای این بخش‌ها را پیگیری کند.
حسن صادقی با بیان اینکه «با این تصمیم مجلس به گونه‌ای عمل کرده که آثار آن در ایجاد یک وضعیت نابسامان در سفره فقرا خود را نشان خواهد داد» می‌گوید: حذف ارز ترجیحی در ادامه به افزایش گسترده قیمت‌ها و رشد نقدینگی همراه با افزایش شدید تورم منجر می‌شود.
در پی دستورات رییس‌جمهور صورت گرفت؛

افت ۴ میلیونی قیمت خودروهای داخلی

کارشناسان معتقدند صحبت‌ها و فرمان‌های آیت‌الله رییسی بر بازار با اثر مثبت همراه بوده است، زیرا وقتی صحبت از بهبود کیفیت یا تکمیل خودروهای ناقص می‌شود، خودروسازان نیز به خود خواهند آمد.
رئیس دولت دوازدهم تاکید کرد: مهم نیست که این توافق را چه کسانی احیا می‌کنند یا چه کسانی مذاکره می‌کنند، مهم آثار و تبعات آن است که باید در رشد کشور مشاهده شود.
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند، حتماً با جنگ مخالف است و هر روز که جنگ زودتر پایان یابد، به نفع منطقه و ملت‌هاست و از خطرات، آسیب‌ها و مشکلات مردم کم می‌شود.
مخبر با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در حوزه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال خاطرنشان کرد: اگرچه در برخی از صنایع نسبت به کشور‌های دیگر کمی عقب هستیم، اما در حوزه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال به پشتوانه جوانان و نخبگان ایرانی، کمبود و عقب ماندگی نسبت به کشور‌های پیشرفته نداریم و لازم است با حمایت و سرمایه گذاری در این بخش زمینه توسعه و پیشرفت و دانش بنیان کردن صنایع کشور را فراهم کنیم.
راه اندازی سامانه جدید سوت زنی مردم در وزارت اقتصاد

ملک دولتی معرفی کنید، یک هزارم قیمت جایزه بگیرید

مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی های دولت وزارت اقتصاد از ایجاد امکان معرفی املاک اعلام نشده دولت توسط مردم و پرداخت جایزه ای معادل یکهزارم قیمت ملک معرفی شده به آنها، حسب دستور وزیر اقتصاد خبر داد.
رئیس جمهور گفت: به عنوان یک مسئول، هرگز برای من پذیرفتنی نیست که بخشی از مردم کشورمان در تامین معاش و مسایل اولیه زندگی خود درمانده باشند، چرا که این را با ظرفیت‌های گسترده‌ای که در کشور وجود دارد، سازگار نمی‌دانم.
مخبر با تأکید بر اینکه تمامی کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران حق دارند از علم هسته ای برای مصارف سلامت و صنعتی و انرژی بهره برداری کنند، تصریح کرد: تعهد و همکاری مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین الملی انرژی اتمی به نفع مردم ایران و جهان است.
رییس‌جمهور گفت: البته برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر کسی دز سوم واکسن را تزریق نکرد نیز می‌تواند با ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا از خدمات اجتماعی استفاده کرده و یا در گردهمایی‌ها حضور یابد و به سفر برود.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه با حضور در ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی علاوه بر رونمایی از سامانه امداد هوشمند (سها)، پروژه خودکفایی و توانمندسازی ۵۴ هزار خانوار کمیته امداد و همچنین ۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی احداث شده برای مددجویان سراسر کشور را افتتاح کرد.
شاید بیش‌ترین انتقادات از دولت متوجه وزیر کار باشد، وزیر جوانی که به اذعان برخی برای دور کردن انتقادات از عملکرد و تصمیماتش اقدام به اخراج ناگهانی تعداد زیادی از کارمندان این وزارتخانه کرد و از ارسال ۱۲۰ پرونده فساد مدیران دولت قبل به مراجع قضائی خبر داد اما این اقدامات نتوانست مانع انتقاد به عملکردش شود.
سرفصل مطالبات انباشته و البته به حق مردم از خودروسازان بود که رفع آن‌ها رییس‌جمهور را شخصا به میدان آورده تا فرمان اصلاح صنعت خودرو را به دست گیرد.