دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیسی با اشاره به اهمیت همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه تأکید کرد: موانع موجود برای گسترش مناسبات اقتصادی باید رفع شود و در نهایت روابط راهبردی کنونی دو طرف توسعه یابد.
روابط عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص شایعات مطرح شده در مورد ابطال حکم شهردار تهران در دیوان عدالت اداری اطلاعیه‌ای صادر کرد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش مسافرت‌های هموطنان تأکید کرد: قیمت بلیت‌های خطوط حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای کشور نباید به هیچ وجه افزایش داشته باشد.
داستان پیراهنی که قطر به ‌ رئیسی اهدا کرد چند روز پیش بود که ابراهیم رئیسی برای شرکت در ششمین اجلاس سران اوپک گازی و دیدار با سران کشور قطر، راهی دوحه شد و مورد استقبال شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، قرار گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تشیکل سریع ستاد بحران در محل این وزارتخانه در خصوص بحران اوکراین گفت که هماهنگی‌ها لازم میان صف و ستاد با هدف مدیریت بهتر اوضاع و تسهیل در خروج شهروندان ایرانی از کی‌یف در حال انجام است.
امام جمعه موقت تهران:

آمریکا خود را ابرقدرت می داند

امام جمعه موقت تهران در واکنش به موضع آمریکا در حوادث اوکراین گفت: اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را پیچیده کرده است. آمریکا در سراسر دنیا فضولی می کند. آمریکا خود را ابرقدرت می داند در حالیکه ابرقدرت نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز ایران اسلامی به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی بدل شده که برای حفظ ثبات خود نیازی به قدرت‌های مختلف شرقی و غربی ندارد؛ بلکه امروز دیگران برای رسیدن به ثبات به ما متکی هستند.
خبر مهم وزیر آموزش و پرورش:

معلمان رتبه بندی می شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، از حمایت کامل رئیس‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی، برخورداریم و این طرح به زودی اجرا خواهد شد.