دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

اظهارنظر رئیس‌جمهور درباره ارائه اینترنت پرسرعت به مردم در واقع واکنشی به انتقادات گسترده اخیر نسبت به کیفیت اینترنت و مسائل مطرح شده پیرامون آن بود.
در مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت؛

بررسی الزام پاسخگویی رئیس جمهور و وزرا به تذکرات مجلس

در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جاری نمایندگانی از شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و دولت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و چند تن از اعضای مجمع نیز در مقام موافقت و مخالفت با نظر کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع که مصوبه مجلس را فاقد مصلحت بیّن و ملزمه دانسته است، اظهار نظر کردند.
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: نباید تنها به اقدامات موضعی و مقطعی در خصوص کالاهای ثبت نشده در گمرکات بسنده کرد و ضروری است تمامی وزارتخانه و سازمان‌های مرتبط با همکاری یکدیگر از ورود کالاهای غیرقانونی به مبادی رسمی جلوگیری به عمل آورد.
علی بهادری جهرمی گفت: سفر رئیس‌جمهور ایران به ‎قطر پس از ۱۰ سال، یک گام تحول آفرین در روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس بود و نشان از توجه ویژه دولت مردمی به مجمع کشورهای صادرکننده گاز داشت.
رئیسی با تاکید بر اینکه در نگاه دولت عمان توجه به امنیت منطقه، جهان اسلام و مظلومین غرب آسیا وجود دارد، بیان داشت: مناسبات ما با عمان مناسبات خوبی است، اما در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری زمینه توسعه بیشتری وجود دارد و ظرفیت‌های قابل توجه هر دو کشور می‌تواند در رشد روابط اقتصادی و تجاری بکار گرفته شود.
در بند (۳) الحاقی کمیسیون تلفیق به تبصره (۱۰) لایحه بودجه ۱۴۰۱، عنوان شده است که مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد، می توانند با پرداخت معادل ریالی ۱۵ هزار یورو، کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند.
هر اتفاق ناخوشایندی می‌تواند یک روی تحسین‌برانگیز هم داشته باشد؛ روی تحسین‌برانگیز توهین سرپرست فرمانداری رفسنجان به یک خبرنگار نیز برکناری «سریع، فوری، انقلابی» او در تماس وزیر کشور به استاندار کرمان است؛ اتفاقی که در دولت قبل حتی پس از توهین وزیر به یک خبرنگار نیفتاد. در آن دولت هم وزیرش به زیر میکروفن خبرنگاری زد، هم رئیس‌جمهورش خبرنگار و منتقد را به جهنم حواله می‌داد!
بعد از حکومت امیرالمؤمنین علی (ع) و تجربه طعم شیرین عدالت اجتماعی در کام انسان ها که تا آن روز نچشیده بودند، شیعه همواره حسرت تکرار آن حکومت را به دل داشت تا اینکه انقلاب اسلامی کشور عزیزمان متولد شد.
در پی ویدیوی جنجالی؛

فرماندار رفسنجان عزل شد

در پی رفتار نامناسب سرپرست فرمانداری رفسنجان با یکی از خبرنگاران، احمد وحیدی وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار کرمان، دستور عزل علی اکبر پورمحمدی را صادر کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهایی مثل ونزوئلا و ایران، مهم‌تر از ذخایر نفت و گاز، مردمی دارند که تصمیم گرفته‌اند در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنند و این بزرگترین سرمایه کشورهای ما است، اظهار داشت: ارتباط کشورهایی مثل ایران و ونزوئلا با یکدیگر ارتباطی راهبردی است که باید با قوت دنبال شود و توافقات میان دو کشور هر چه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.
رئیس‌جمهور با بیان این که تقویت تعاملات دوجانبه ایران و قطر باید به همکاری‌های منطقه‌ای و نقش‌آفرینی بین‌المللی دو کشور نیز تسری یابد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره همسایه‌ای صدیق و دوستی واقعی برای همه کشورهای منطقه و از جمله قطر بوده و بارزترین مصداق برای اثبات این ادعا، حمایت همیشگی ایران از حقوق ملت مظلوم فلسطین است.
علی بهادری جهرمی در پی شهادت دو خلبان نیروی هوایی ارتش با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: به خلبانان ارتش که در لحظاتی نفس‌گیر انتخاب کردند سبکبالانه از جان بگذرند و مانع بروز فاجعه‌ای بزرگ شوند تبریک و به خانواده معززشان تسلیت می‌گویم.