دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت:‌ بی‌حجابی، منکر است و نهی از منکر هم یک واجب است و باید در این عرصه از شیوه‌های قرآنی مانند قول لیّن یعنی نرم، قول حُسن یعنی زیبا، قول سدید یعنی محکم و استدلالی استفاده کرد.
سخنگوی دولت از آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای حضور و سخنرانی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد.
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده امروز صبح(دوشنبه۱۰مردادماه۱۴۰۱) که به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه، دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.
رئیس جمهور بر ضرورت مدیریت سفر از سوی زائران اربعین برای خدمات‌دهی بهتر تأکید کرد و گفت: قطعاً دولت و مسئولین وظیفه دارند شرایط را به بهترین وجه برای زائران حسینی فراهم آورند، اما مردمی نگه داشتن این مراسم و استفاده از ظرفیت مردم، هیئات و تشکل‌های مردمی در این زمینه بسیار مهم است.
رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه ای رییس جمهوری بیان کرد که الزامی شدن تایید مصوبات شوراهای عالی توسط مراجع چهارگانه عملا منجر به تعطیلی شوراهای عالی خواهد شد.
رئیس جمهور با تعیین ضرب الاجل ۲ ماهه برای واگذاری اراضی در اختیار دستگاه ها، به وزارت راه و شهرسازی دستور داد که علاوه بر ساخت مسکن، به مردم «زمین به شرط ساخت مسکن» واگذار کند تا آنها نیز در فرایند تولید مسکن مشارکت کنند.
نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی سه تذکر کتبی به رئیس جمهور داد.
روسای سه قوه در نشست مشترک خود ضمن بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده کشور بر ضرورت بسیج همه امکانات و انجام اقدامات هماهنگ برای امدادرسانی تاکید کردند.
رئیس جمهور با اشاره به وظیفه قانونی دولت و دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، گفت: همه دولتمردان و دستگاه‌های در این رابطه مسئولیت دارند و باید با دقت و جدیت وظایف خود را انجام دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه مهم است که مردم بدانند مسئولان دولت در خدمت آنها هستند، گفت: روابط عمومی ها باید زمینه اجرای فعالیت های دولت را فراهم کنند. مثلا دولت اصلاح ارز ترجیحی را پیش برد ولی مردم باید توجیه می شدند که چرا این طرح اجرا شد. روابط عمومی ها باید در این زمینه فعال باشند و برای مردم توضیح دهند تا مردم همراه شوند. با این کار سرمایه اجتماعی افزایش می یابد.
احمد وحیدی با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع سیل در استان‌های کشور، گفت: لازم است برای حفظ سلامتی از هر گونه حضور در مسیر و مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.
دقایقی پیش دکتر احمد وحیدی؛ وزیر کشور به منظور بررسی مسائل مربوط به بارش های سیل آسا در استان یزد، وارد استان شد.

وزیر اطلاعات عصر پنج شنبه در جلسه شورای تامین استان کردستان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ایجاد امنیت مردم محور و اطلاعات مردم پایه از راهبردهای سند تحول وزارت اطلاعات به شمار می‌رود گفت: همه تلاش‌های دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی بر رفع مشکلات و ارتقای معیشت مردم متمرکز شده است.

محمد مخبر در تماس تلفنی با استاندار تهران تاکید کرد: خسارات مالی وارده به سیل زدگان امامزاده داوود جبران و زیرساخت های عمرانی آسیب دیده، بازسازی شود.