دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور ساعاتی پیش پس از سفر به تعدادی از استان‌های کشور در ایام عزاداری ماه محرم و به هنگام بازگشت به تهران، در یکی از بیمارستان های قزوین بستری شد.
ابراهیم رئیسی در یک سال گذشته 6 سفر خارجی داشته است و این سفر ها نشان دهنده این است که دولت سیزدهم برنامه خود را در حوزه سیاست خارجی دنبال می کند.
رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز خبرنگار آورده است: روز خبرنگار، علاوه بر گرامیداشت مسئولیت و جایگاه مهم خبرنگاران، مجالی برای پاسداشت حقیقت‌جویی، شفافیت و حق مردم بر دانستن و دسترسی آزاد به اطلاعات است.

یکی دو هفته‌ای است که رستم قاسمی در توییتر سیاست تازه‌ای را در پیش گرفته است. او پیش‌تر نیز با عبدالناصر همتی، رئیس‌کل سابق بانک مرکزی، بگومگوی توییتری داشت تا نشان دهد تصمیم گرفته همچون تعدادی دیگر از وزرای دولت از ظرفیت‌های فضای مجازی برای کاری جز خبرها و گزارش‌های روتین وزارتخانه‌ای استفاده کند.
رسانه‌های دولتی از منفی شدن رشد نقدینگی به عنوان یکی از دستاوردهای تیم اقتصادی رئیسی یاد کرده‌اند. اما آمار بانک مرکزی چیز دیگری می‌گویند.
وزیر کشور با بیان اینکه باید بحران‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: مردم سیل زده بدانند مسئولان به فکر تک تک آنها هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت همدلی دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور، گفت: همگرایی کامل همه ارکان نظام حکمرانی کشور، نه تنها توصیه همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بلکه پیش‌نیاز غلبه بر مشکلات مزمن و ساختاری کشور به شمار می‌رود.
آیت الله رییسی اعلام کرد: دولت مردمی هرگز درگیر حاشیه‌ها نخواهد شد. دولت مردمی حسرت این را که دولت و مجلس به جای پرداختن به کار مردم گرفتار حاشیه شوند، به دل بدخواهان خواهد گذاشت.



رییس‌جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌های «انتخاب اعضای حقیقی هیات امنای بنیاد ایرانشناسی» و «انتخاب عضو جدید کمیته منتخب تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی» را برای اجرا ابلاغ کرد.
اینکه همه تقصیرات را برخی برعهده دولت آقای حسن روحانی می‌گذارند و بر آن محمل می‌رانند، حتما انحراف از موضوع است و اینکه همه از دولت آقای ابراهیم رئیسی توقع دارند که مسائل را حل کنند، انتظاری بیهوده است.
سخنگوی دولت از اختصاص سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱ در راستای سیاست دولت از خانواده‌ها برای فرزندآوری خبر داد.
یک سال از روزی که رهبر انقلاب اسلامی حکم ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی را تنفیذ کردند، می‌گذرد. تنفیذی که در تاریخ ۴۳ ساله جمهوری اسلامی، ۱۳ بار انجام شده و ۸ نفر را بر صندلی ریاست جمهوری اسلامی ایران نشانده است.