دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور نوشت :آمریکا از هدف استراتژیک خود در خروج از توافق ۲۰۱۵ و اعمال سیاست فشار حداکثری عقب نشینی کرد.
رئیس جمهور در نشست مشترک دولت و مجلس گفت: مسئولیت مشترک همه اجزای جمهوری اسلامی، گره‌گشایی از زندگی مردم، جبران عقب‌ماندگی‌ها و حرکت پرشتاب به سوی پیشرفت و تعالی کشور است.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور بخشنامه‌ای صادر کرده است که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند تا از اعمال هر تغییر ناگهانی رویه‌های اقتصادی خودداری کنند. ضمن آنکه پیش‌نویس آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها یک هفته قبل از صدور، برای اعلام نظر فعالان اقتصادی و تشکل‌ها اطلاع‌رسانی شود. این ‌در حالی ا‌ست که به گفته کارشناسان، مفاد بخشنامه مذکور نمی‌تواند مانع تصمیمات آنی شود؛ چراکه اولا پیش‌نویس‌ها باید قبل از تدوین، مورد مشورت طیف صاحب نظران قرار گیرند، ثانیا بازه زمانی یک هفته برای نظرسنجی درباره یک تصمیم، نه تنها منتهی به صدور مصوبه کارشناسی‌شده نخواهد شد، بلکه همان تغییر ناگهانی محسوب می‌شود.
یک سال پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم و در حالی که بسیاری از اصول گرایان وجه تمایز دولت جدید با دولت قبل را مردمی بودن و همانگی آن با مجلس عنوان می‌کردند، حالا بلندتر شدن صداهای مخالف از سوی برخی نمایندگان و نیز ایستادگی قوه مقننه در برابر برخی تصمیمات و مصوبات دولت، نشان دهنده بروز شکاف میان این دو قوه است؛ شکافی که به گفته کارشناسان به نظر می رسد روز به روز در حال عمیق تر شدن بوده و حاکی از پایان ماه عسل دولت با مجلس انقلابی است.
مسئولان دولت سیزدهم در آستانه یک‌ساله شدن ریاست بر پاستور، مدعی شده‌اند هر آن‌چه وعده داده، محقق شده است. در جدیدترین نمود این رویکرد، سید ابراهیم رئیسی، پنجشنبه (20 مرداد) در جریان در سفر استانی خود به کرمان مدعی شده، «از ابتدای کار دولت تا امروز آنچه وعده کردیم برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در سال اول تحقق پیدا کرده است.»
آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، به همراه جمعی از وزرای دولت در سی‌و‌یکمین سفر استانی عصر امروز وارد استان کرمان شد.
وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه مسئله تورم و کنترل قیمت ها در بازار در صدر و اولویت هدف گذاری های وزارت اقتصاد قرار گرفته است، گفت: این اولویت در ستاد اقتصادی دولت در کنار اهدافی مانند رونق تولید، کمک به تولید و ... نیازمند توجه ویژه ای است و بنا داریم از همه اهرم ها و ابزارهای لازم در سیاست پولی، مالی و بودجه ای و سایر ابزارها برای کنترل این مسئله حیاتی و کلیدی استفاده کنیم.

سید ابراهیم رئیسی در پیامی درگذشت مرحومه منیرالسادات اردستانی همسر شهید مصطفی اردستانی را تسلیت گفت.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جلسه اعضای دولت و هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس هفته آینده برگزار می‌شود؛ گفت: فردا رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به کرمان سفر می‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با جمعی از فعالان برگزاری راهپیمایی اربعین در تشریح ویژگی‌های مراسم عظیم اربعین حسینی، گفت: راهپیمایی اربعین نمادی درخشان برای بقای عاشورا و فرهنگ عاشورایی و بزرگترین اجتماع بشری بر روی زمین است.