دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده خود که به ریاست آملی لاریجانی و با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه، دبیر و اعضای مجمع برگزار شد، به بحث و بررسی درباره ادامه سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.
تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی مصوب شده در ۱۰ ماه اخیر ۲۳۰ طرح بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است؛ در مدت مشابه در دولت دوازدهم حدود ۱۹۵ طرح سرمایه گذاری مصوب شده بود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: وجود مجتمع آب سنگین و رآکتور خنداب موجب ایجاد ظرفیت بزرگ علمی، صنعتی و پژوهشی و همچنین سبب ارتقای سطح دانش و فناوری کشور شده و این مرکز به سهم خود برای جذب نخبگان محلی و منطقه‌ای تاثیرگذار بوده است.
رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفر خود به استان مرکزی، برای بازدید از بیت امام راحل و دیدار با مردم وارد شهرستان خمین شد.
رئیس جمهور به منظور برگزاری سفر استانی دولت مردمی به استان مرکزی، وارد فرودگاه اراک شد.

سخنگوی دولت اعلام کرد؛ در ماه اول تابستان برخلاف سال‌های گذشته و علیرغم ثبت رکوردهای جدید در مصرف برق، خاموشی نداشتیم.

رئیس جمهور گفت: اگر این ستاد بتواند نقش خود را به طور کامل و به درستی ایفا و به شکل موثری با قاچاق کالا مبارزه کند، بدون تردید شاهد رونق تولید، ایجاد اشتغال و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور خواهیم بود.
محمد مخبر در دیدار فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در این سال ها احترام به تمامیت ارضی سوریه بوده و همواره بر این باوریم که مبارزه با تروریسم نباید خدشه ای به تمامیت ارضی سوریه وارد کند.
رییس مجلس ‌شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری ، دو مصوبه دولت درباره «تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» و «کمک هزینه مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱» را مغایر قانون بیان کرد.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از ثمردهی روند حرکت جدید دستگاه دیپلماسی کشور و ارتقای کم‌سابقه سطح مراودات تجاری کشور با همسایگان، از همه دستگاه‌های اجرایی خواست به الزامات و اقتضائات این رویکرد پایبند باشند.
رئیس‌جمهور گفت: معتقدیم که فرمت روند آستانه موفق بوده و توانسته پاسخ خوبی برای امنیت سوریه داشته باشد و این روش باید ادامه یابد؛ و همکاری سه کشور و دیگر کشورهای منطقه ادامه یابد تا حاکمیت سوریه ثبات یابد.
رییس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان با تاکید بر اینکه این سطح از روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور حتماً کافی نیست و می‌تواند به سطح بالاتری حرکت کند گفت: در این روند به سطحی تا سه برابر بالاتر از میزان فعلی توجه داریم.
یک سال از استقرار دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران گذشته است. اگرچه امید، اصلی‌ترین شعار دولت نبود؛ اما از اولین روزهای شروع دولت جدید امید زیادی در دل مردم و فعالان کسب‌وکار شکل گرفت که عمده آنها حول محور نحوه تعامل دولت با دنیا و فضای کسب‌وکار بود؛ چرا که این بار این امید زنده شد که دولت یکپارچه با سایر ارکان نظام، در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و غیر‌اقتصادی، کمتر با چالش مواجه خواهد بود و با هماهنگی کاملی که ایجاد می‌شود، بسیاری از مسائل حل و فصل خواهد شد.