دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور در پیامی درخشش تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان در رقابت‌های جهانی بلغارستان و کسب زودهنگام قهرمانی جهان را به یکایک قهرمانان غیور تیم ملی، دست‌اندکاران و مربیان تلاشگر آنها و همه مردم ایران اسلامی تبریک گفت.
علی بهادری جهرمی گفت: همه با هم باید در جهت جهاد برای امیدآفرینی تلاش کنیم. دشمن برای سیاه‌نمایی و پررنگ‌تر کردن مشکلات موجود، تمام‌قد ایستاده است و هر حادثه‌ی تلخ که در  کشور روی می‌دهد، رسانه‌های معاند سعی دارند این مشکل پررنگ‌تر نشان داده شود و در اصل سعی دارند نمک بر زخم بپاشند.

چه کسی به مسئولان گفت فقط قیمت ۴کالا افزایش می یابد؟

دولت سیزدهم، اقتصاد ایران را به دهه ۶۰ برمی‌گرداند

وزیر امور اقتصادی و دارایی چندی پیش درباره آخرین وضعیت ارایه کالابرگ الکترونیک به جای یارانه نقدی به مردم اعلام کرده بود وزارت رفاه وعده داده است که در شهریور ماه پیشنهاد رسمی کالابرگ الکترونیک را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارایه می‌کند که پس از اجرای آزمایشی و پایلوت در برخی نقاط کشور، ایراد این طرح رفع و سپس برای توسعه آن به کل کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.
یک بار دیگر خبر بروز تخلفی گسترده در اتمسفر سیاسی و اقتصادی کشورمان خبرساز شد و بازتاب‌های وسیعی پیدا کرد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به انتقاداتی که نسبت به کنکور سراسری وجود دارد، گفت: بعضا انتقاد می‌شود که کنکور سیستم آموزش را به گروگان گرفته است، من نیز جزو منتقدین کنکور هستم. این اتفاق افتاده و در این راستا بهترین چیز آن است که آموزش و پرورش به جامعه نزدیک‌تر شود.
وحیدی گفت: هربار هم با تماس با کابل حل شده و شکل جدی پیدا نکرده است.لازم است این مسائل به نرمی حل شود و با مردم مستقر در مرزها و نیروهای طالبان صحبت شود، در مرزها نیز در تلاش هستیم حساسیت مضاعف درست نشود و امیدواریم که موضوع مدیریت و کنترل شود. وزیر کشور در مورد درگیری ها با طالبان و امکان انسداد مرز گفت: این مسئله در دستور کار است.
رئیس‌جمهور گفت: بنده از پیش انتخابات گفته بودم که رتبه‌بندی دنبال می‌شود و دنبال شد و قبل از اینکه به یک‌سالگی دولت برسیم، این وعده انتخاباتی و کاری که باید قبل‌ترها انجام می‌شد، انجام گرفت.
سخنگوی دولت جزییات همگانی شدن بیمه ناباروری را تشریح کرد.
علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت تصریح کرد: پس از همگانی شدن بیمه پایه، بیمه ناباروری هم با مصوبه دولت همگانی شد.

رئیس جمهور بر ضرورت تشکیل سامانه پایش تسهیلات دولتی به زوج‌های جوان در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی ستاد ملی جمعیت تاکید کرد.
دو سوم از فرصت قانونی رئیس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی تمام شده است.با این حال سخنگوی دولت گفته است که رئیس جمهور، وزیر پیشنهادی را در سقف زمان مقرر معرفی خواهد کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی همه تمهیدات و زیرساخت‌های لازم برای تسهیل حضور زائران اربعین، از دستگاه‌های ذیربط خواست با روحیه جهادی و استفاده از همه ظرفیت ستادهای مردمی در این مسیر فعال باشند.
وحیدی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی، حامیان اصلی بیانیه یکی از سرکردگان فتنه ۸۸ هستند، از همه گروه‌های سیاسی خواست که موضع خود را با جریان فتنه و نفاق مشخص کنند.
سید ابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مجموعه شرکت‌های دانش بنیان «پیشران» با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین معرفی کرده‌اند به ظرفیت‌های علمی کشور اشاره کرد و گفت: در ایران اقدامات فناورانه، نوآورانه و خلاقانه زیادی وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، تورم حدود پنجاه درصد، فروش نفت و وصول درآمدها پایین و هزینه های جاری کشور به دو برابر افزایش پیدا کرده بود.