دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور گفت: توسعه و تقویت ارتباط کشورهایی که به دلیل تلاش برای حفظ استقلال خود تحت تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته‌اند، از راهکارهای موثر خنثی کردن و برون‌رفت از تحریم‌ها است.
وزیر کشور با بیان اینکه دشمن با اتخاذ جنگ ترکیبی به دنبال بی ثباتی و ناامنی در کشور است؛ از احزاب، جریانات سیاسی و شخصیت‌ها خواست در برابر اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت کشور، موضع‌گیری روشن داشته باشند.
رئیس جمهور در گفتگو با همتای قزاقستانی اظهار داشت: روابط تهران-آستانه همواره رو به پیشرفت بوده و امیدوارم تعاملات و مناسبات دو کشور در دوره جدید ریاست جمهوری جنابعالی بیش از پیش تحکیم شود.
رئیس‌جمهور کسب رتبه اول در منطقه و پانزدهم در دنیا در حوزه بهداشت و درمان را نشانه پیشرفت و بالندگی کشور دانست و گفت: کینه دشمنان از همین دستاوردهای عظیم ناشی شده و قطعاً برای آنها پذیرفتنی نیست که کشوری تحت تحریم به صادرکنندگان دارو نیز تبدیل شود.
معاون اجرایی رئس جمهور گفت: پروژه‌های بهداشتی و درمانی در حال پیگیری است و پروژه بر زمین مانده نداریم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: باید برنامه هفتم توسعه کشور برنامه‌ای تحول‌آفرین بوده و حسن استفاده از دارایی‌های کشور که امری مهم و ضروری است در این برنامه مشهود باشد.
رئیس جمهور گفت: خروجی اقدامات و عملکرد بانک مرکزی و سایر نهادهای اقتصادی دولت باید در جهت ثبات اقتصادی، امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و اشتغال باشد و با هرگونه یأس‌آفرینی با هدف برهم زدن نظام اقتصادی کشور و یا تشویش اذهان عمومی با جدیت برخورد شود.
وزیر کشور تاکید کرد: وزارت کشور به عنوان دستگاه ناظر و هدایت گر نقش موثری در تدوین و اجرایی شدن برنامه های کلان توسعه ای دارد و برای همین، لازم است متناسب با اصل آمایش سرزمینی، برنامه توسعه تدوین و عملیاتی شود.
آقای رییس‌جمهور در سخنان‌شان در همایش جهاد تبیین پس از تاکید بر ضرورت اقناع افکار عمومی فرموده‌اند: «خیلی‌ها در قضایای اخیر به وظیفه‌شان عمل نکردند، خیلی از خواص در قضایای اخیر مردود شدند و وظیفه قانونی، شرعی، اخلاقی و انقلابی خودشان را در تنویر افکار عمومی انجام ندادند. وقتی می‌پرسیم چرا حقایق را برای مردم بیان نمی‌کنید، می‌گویند از جوسازی می‌ترسیم، جوسازی چنین سلاح برنده‌ای است که اگر نبود خداوند نمی‌فرمود قلب‌ها در دست من است».
سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در حکمی امیر رنجی را به سرپرستی اداره کل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری منصوب کرد.
نماینده مردم سیرجان گفت: باتوجه به بدنه کارشناسی که در سازمان برنامه وجود دارد دولت هرچه سریع‌تر لایحه برنامه هفتم را به مجلس ارائه دهند و مجلس با کار کارشناسی و تعامل خوب با دولت بتواند مشکلات مردم را حل کند.
سید محمد حسینی ظهر امروز ۲۷ آبان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه در حوادث اخیر کشور دشمن به دنبال ایجاد یاس در جامعه است، اعلام کرد: اکنون کسانی که در گذشته در کشور مسئولیتی داشته‌اند باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند، نه اینکه مدعی شوند.

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: سه عامل اصلی حادثه تروریستی ایذه روز گذشته در حال فرار به خارج از کشور در مرز باکو دستگیر و در حال بازگشت به خوزستان هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشتارها و اقدامات تروریستی مظلومیت انقلاب اسلامی و هم‌چنین ماهیت استکبار را نشان می‌دهد و به‌خوبی مشخص می‌شود که حقوق بشر، زن و آزادی برای دشمنان ما اهمیتی ندارد.