دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با دعوت ‌از سرمایه‌گذاران برای حضور در منطقه جاسک گفت: امنیت سرمایه‌گذاری را در این منطقه تضمین می‌کنیم‌.
یک استاد دانشگاه از دیدار با وزیر کشور درباره ناآرامی های اخیر روایتی را مطرح کرد و گفت: وزیر کشور معتقد بود گشت ارشاد بهانه است و در کل تهران ۵ خودروی گشت ارشاد بوده است. حتی در خیلی از شهرستان‌ها نبوده است.
رئیس جمهور صیانت از اعتماد مردم به سازمان استاندارد را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: این سازمان موظف است بدون کمترین ملاحظه و مسامحه‌ای از تولید یا توزیع کالای بی‌کیفیت و غیراستاندارد در کشور جلوگیری کند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: یکی از مشکلات حرف‌های رئیس‌جمهور این است که حرفی که می‌زند در دولت صاحب ندارد که بتواند آن را اجرایی کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا و متحدانش بدانند از ملت بزرگ ایران سیلی محکمی خواهند خورد، گفت: تصور دشمنان این است که با تحریم ‌ها تولید و صادرات و تجارت دچار وقفه شود که این اتفاق نیفتاد.
یک روزنامه اصولگرا:

دولت نیازمند تعویض برخی وزراست

این تصویر برای تغییر نیاز به تعویض برخی از اعضای تیم و آوردن چهره‌هایی دارد که بتوانند با اصلاحات اساسی در حوزه‌های مهمی همچون درمان، ارتباطات، مسکن و خودرو گل‌های خورده را جبران کرده و مانع از ثبت یک شکست سنگین شوند.
رئیس جمهور اعلام کرد: ‌اساس و قدرت و اقتدار نظام مردم و جوانانی هستند که حاضرند مسئولیت بپذیرند و میدان را خالی نمی‌کنند و این مهم‌ترین مولفه قدرت است. دلیل اینکه دشمنان در ۴۳ سال موفق نبودند حضور مردم در صحنه بوده است
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:این روزها هر بخشی از رسانه‌های طرفدار دولت را مطالعه می‌کنیم با کلی تمجید و تعریف از دولت مستقر مواجه می‌شویم. حتی صدا و سیما برخلاف ادوار گذشته هر برنامه مربوط به دولت را حداقل 2 نوبت پخش می‌کند.
رئیس جمهور اظهار داشت: دولت برای شنیدن حرف معترض و مخالف گوش شنوا دارد، اما اعتراض با آشوب و اغتشاش تفاوت دارد. اغتشاش هم مانع گفتگو و هم مانع هر نوع توسعه یافتگی است و مردم انتظار دارند با آن برخورد قاطع شود.