دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

بهرام عین اللهی در نشست سازمان‌های بین المللی مقیم ایران گفت: اعمال تحریم‌های غیر قانونی، مربوط به قرون وسطی و عقب گرد به آن دوران است که سازمان‌های بین المللی باید در جهت رفع محدودیت‌های اعمال شده از سوی نظام سلطه به کشور‌های مستقل کمک کنند.
رئیس جمهور به منظور افتتاح طرح تأمین آب شرب سالم و پایدار و نیز دیدارهایی جداگانه با علما و اقشار مختلف مردم وارد سنندج شد.
اطلاعات به مسئولان کشور:

اگر کاری نمی کنید چرا حقوق می گیرید؟

نکند مقامات عزیز و ارجمند که بر کرسی مسئولیت تکیه زده‌اند انتظار دارند قدر قدرتانی از کره و یا سرزمینی دیگر بیایند و به حلّ این مشکلات بپردازند؟
در حالی ٧٠روز از آغاز اعتراضات سراسری می‌گذرد که تئوریسین های دولت و مجلس نظریات متفاوتی درباره چرایی اعتراضات بیان کردند. خبرآنلاین عدم شناخت صحیح دولت و مجلس از دلایل واقعی اعتراضات و استمرار آن را در گزارشی بررسی کرده است.
رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت صیانت از سلامت نظام اداری، نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها، حضور سرزده در ادارات و ارتباط بی‌واسطه با ارباب رجوع را از جمله راهکارهای تامین سلامت اداری دانست که رضایت عمومی را در پی خواهد داشت.
رئیس جمهور در آیین روز پرستار؛

۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند

رئیس جمهور با اعلام اینکه تاکنون ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی نظام سلامت قرار گرفته اند، گفت: برنامه دولت این است که بیمه همگانی و تامین اجتماعی طی ماههای آینده پایدار شود.
سخنگوی شورای نگهبان در همایش «حاکمیت قانون و اعتراض مدنی»:

باید مسیر صیانت از اعتراض‌ها پیش‌بینی شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون اساسی ما حق برگزاری تجمعات را به رسمیت ‌شناخته است و ما اعتراض را از اغتشاش جدا می‌دانیم اما باید توجه داشت که دشمن به دنبال سوءاستفاده از اعتراضات و تبدیل آن‌ها به اغتشاشات بود. لذا باید مسیری پیش‌بینی شود تا از اعتراض‌ها صیانت شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که نمی‌توان قبل از تصویب برنامه هفتم توسعه، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به تصویب رساند چرا که براساس قانون آیین‌نامه تصویب برنامه پنج ساله توسعه در اولویت قرار دارد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: مردم در تشکیل حکومت اسلامی مختارند؛ یعنی باید بخواهند که چنین حکومتی را بر سر کار بیاورند. در صورت خواستن، در راه تشکیل حکومت وظیفه بسترسازی و مهیا کردن شرایط را دارند و رای و نظر آن‌ها زمینه‌ساز است.
آیت الله رئیسی با اشاره به روابط ایران و عراق بیان داشت: امیدوارم بتوانیم روابط ایران و عراق را ارتقا بدهیم؛در مناسبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی در حال حاضر با عراق همکاری داریم و امیدواریم در دوره جدید این‌ همکاری‌ها ارتقا پیدا کند.