مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شنیده شده آقای میرکاظمی استعفا داده اند؛ این حرکت خوبی در حکمرانی است که افرادی که عملکردشان زیر سوال است خودشان می پذیرند و استعفا می دهند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گزارشی سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و ستاد وزارت آموزش و پرورش را به عنوان مقصران تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان اعلام کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد بررسی علل و عوامل تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان می پردازند.

مجمع تشخیص خواهان استثناهایی در این قانون است اما مجلس بر نظر خود که نبود هیچ استثنایی در شفافیت آراست تأکید دارد و از این منظر وظیفه مجلس و رئیس آن به خوبی انجام شده است و نباید مجلس را مقصر تأخیر در تصویب نهایی این مصوبه قلمداد کرد.

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه «دین خدا بازیچه و مطاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسدالعقیده نیست» گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط معیشتی مردم، یکی از مهم‌ترین وجوه امر به معروف و نهی از منکر حوزه معیشت و اقتصاد باشد.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز ما باید بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج وارد کنیم در حالی که با برنامه ریزی در طول سه الی چهار سال استان مازندران می تواند این نیاز را تامین کند.
یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه این کمیسیون به منظور بررسی موضوع رتبه بندی معلمان و پرداخت معوقات فرهنگیان با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاستن از هزینه افزایش تعطیلات رسمی کشور باید تعطیلات را حتی‌المقدور برحسب مبادلات بین‌المللی یکسان‌سازی کنیم. اجمالا به‌نظر می‌رسد تعطیلات کشورهای مسلمان مبنی‌بر تعطیلی جمعه و شنبه درست‌تر باشد.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی ایرادات شورای نگهبان به مصوبه ساماندهی استخدام کارکنان دولت در جلسات اولیه این کمیسیون در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت مجلس در راستای انجام وظایف نظارتی خود پس از شروع به کار در سال جدید، عدم پرداخت مطالبات معلمان را با جدیت مورد بررسی قرار می‌دهد و با هر دستگاهی که در این موضوع مرتکب قصوری شده باشد، برخورد قانونی خواهد کرد.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر ضرورت ساماندهی تعطیلات در سطح کشور گفت: باید در وهله اول یک زبان واحد برای تعطیلات آخرهفته در سطح کشور تعریف شود و سپس در مسیر رفع اختلاف بین روزهای تعطیلی با سایر کشورهای دنیا گام برداشت.
یک نماینده مجلس با اشاره به گزارشی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص عفاف و حجاب گفت: یکی از بندهای گزارش مذکور این بود که از قوه قضائیه درخواست شد تا راهکارهای لازم برای خلاء های قانونی که در بحث ایجابی و یا سلبی مربوط به موضوع عفاف و حجاب وجو دارد را ظرف سه هفته ارائه بدهد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود فیک اکانت های بی شمار (حساب‌های کاربری جعلی) و پاسخگو نبودن آنها در مقابل رفتارشان ضرورت قانومند شدن فضای مجازی و ضابطه مند شدن فیلترینگ مانند تمام نقاط دنیا ضروری است.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید با ساختارشکنی‌ها در حوزه حجاب برخورد قاطع صورت گیرد وگرنه با رفتارهای منفعلانه، شاهد رفتارهای زننده و ساختارشکنانه دیگری نیز خواهیم بود.
نماینده مجلس درباره پرداخت نشدن حقوق فرهنگیان در اسفند:

در چنین شرایط حساسی شخص وزیر در سفر کربلا بود

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مشکلات روزهای اخیر جامعه فرهنگیان، گفت: فرآیند استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید می‌خورد و آینده این وزارت از سوی مجلس تعیین تکلیف خواهد شد.