مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مشکلات روزهای اخیر جامعه فرهنگیان، گفت: فرآیند استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید می‌خورد و آینده این وزارت از سوی مجلس تعیین تکلیف خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به جماران گفت: امروز زمان نادرشاه افشار، قاجاریه و قبل آن نیست که بخواهید هر رفتاری با ملت انجام دهید و بعد توقع داشته باشید در روابط بین‌الملل اثر نگذارد. شما هر رفتاری در داخل انجام دهید رصد و منعکس می‌شود. هر فرد یک رسانه است و با در دست داشتن یک موبایل به صورت آنلاین آن را در جهان پخش می کند، البته ممکن است خیلی از این موارد نادرست منعکس شود، اما به هرحال آثار خود را در رابطه با جهان، سازمان‌ها و سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد.
انقلابی بودن یعنی عقلانی کارکردن وگرنه گروهک «فرقان» هم خود را انقلابی می‌نامید!

انتقاد تند علی مطهری از استقلال نداشتن مجلس

علی مطهری معتقد است تقسیم‌بندی انقلابی و غیرانقلابی معنایی ندارد و کارها باید عاقلانه و مطابق اسلام باشد؛ انقلابی عمل کردن یعنی مطابق عقل عمل کردن برهمین اساس، دولت در برخی موارد خوب عمل نکرده؛ مثلا می‌توانست برجام را زودتر به نتیجه برساند که این کار را نکردند.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به دلایل عدم موفقیت دولت در حل مشکلات اقتصادی جامعه، گفت: یکی از عوامل، ناتوانی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بعضی از وزرا خصوصا کابینه اقتصادی دولت است.
بهروز محبی نجم آبادی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت که حاکمیت باید برجام را با ملت خود ببندد تا وقتی دولت در مسائل سیاسی و اجتماعی با مردم کنار نیاید در اقتصاد اتفاقی نخواهد افتاد. حاکمیت باید از سر انصاف و عدالت با مردم برخورد کند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به آتش زدن دو مرد مسلمان در انگلیس گفت: از نخست وزیر انگلیس می‌خواهیم تلاش کند تا حقوق بشر در این کشور رعایت شود.
رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک سال نو سالی که گذشت برای همهٔ ما سالی پرماجرا و پرتجربه بود، همراه با تلخی و شیرینی. نقشه پیچیده‌ای که دشمنان در این سال علیه ایران طراحی کرده بودند با تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و آگاهی ملت سرافراز ایران خنثی شد؛ بهترین روز برای ما وقتی است که با اتحاد و تدبیر بتوانیم بر نارسایی‌ها و ناکارآمدی‌ها غلبه کنیم.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان برنامه و بودجه بر لزوم پرداخت هر چه سریعتر حقوق فرهنگیان تاکید کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پرداخت سهام به حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار جامانده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مراحل پایانی است، گفت: ۱۲ تا ۱۵ میلیون جامانده دیگر داریم که بازنشستگان، کارگران فصلی و ساختمانی در اولویت آن قرار دارند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت نیز موافق این طرح است، گفت: با توجه به موافقت دولت با این طرح ، امیدواریم که پس از تصویب و ابلاغ طرح مالیات بر عایدی سرمایه، به درستی اجرا و اهداف قانون گذار محقق شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد شود و تلاش می‌کنیم طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس به سرانجام برسد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: دفاتر این مرکز مصادیق فساد، فقر و تبعیض و کاهش سرمایه اجتماعی را در حوزه‌های مختلف شناسایی و بسته‌ای را آماده کردند و تلاش کردیم باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور از راهکارهایی استفاده کنیم که نیاز به منابع مالی زیادی ندارد.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مجلس در تلاش است تا با تصویب طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در مسیر حمایت از افشاگران فساد گام بردارد و به هر نوع اقدام در این مسیر نگاه مثبتی دارد.

قرار بر این است که تذکر حجاب به صورت هوشمند و غیرحضوری در دفعات صورت بگیرد به صورتی که آبروی شخص حفظ شود. او مسدود شدن خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب در صورت عدم توجه به تذکرات را از جمله مجازات های این طرح اعلام کرد.