مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک نماینده سابق مجلس درباره طرح مجلس مبنی بر ممنوعیت ورود افرادی که سابقه 3 دوره نمایندگی داشتند به اصلاحات نیوز می گوید: تجربه نشان داده طرح های مجلس که در سال انتخابات شکل می‌گیرد، بسیار زود رنگ و بوی انتخابات به خود می‌گیرد و معمولا هم به نتیجه نمی‌رسد.
بررسی سوال نماینده مهریز و بافق از وزیر بهداشت و درمان و بررسی گزارش کمیسیون انرژی در مورد بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی با حضور وزیر نفت در دستور کار جلسات علنی هفته آینده نمایندگان قرار دارد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم امری ناگزیر است، گفت: تعیین قیمت محصولات کشاورزی در هر سال باید متناسب با تورم و قیمت جهانی آن محصول تعیین شود.
سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای عدم پرداخت حقوق معلمان در اسفند 1401 گفت: خیانت بود که در روزهای آخر سال با سومدیریت به اعتماد بزرگترین سرمایه تعلیم و تعلم کشور خدشه وارد شد.
سارا فلاحی گفت: کمیسیون امنیت ملی در جلسات هفته بعد یکی از موضعاتی که پیگیری خواهد کرد صحبت های حضرت آقا خواهد بود که یکی از مهم‌ترین بخش های صحبت های ایشان همین موضوع خواهد بود که به نظر من کاملا امنیتی است‎؛ چرا که سازه اقتصادی است اما پایه آن امنیتی است.
محمود عباس زاده گفت که نمی‌توان تورم را مهار نکرد و انتظار داشت قیمت ارز ثابت بماند، از منظر علم اقتصاد این امکان ندارد. تورم را کنترل کنید تا قیمت ارز کنترل شود. باید برویم سراغ مهارتورم که خود راهکارهای مارکسیستیی دارد. چندین کار باید انجام داد تا تورم مهار شود.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بیانات روز گذشته رهبری در جمع مسئلان سه قوا مجلس آماده است برای اولویت دادن در محور اقتصاد و معیشت برای هرگونه همکاری و کمک در مهار تورم و افزایش تولید در کنار دولت باشد و با پرهیز همگان از حاشیه سازی و ترویج نگاه های سیاسی به شاخص های کلان اقتصادی بپردازد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فرمان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید برای مهار تورم و رشد تولید اولویت اول کمیسیون اقتصادی در سال جدید است.

نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت باید مدیران ناکارآمد را عزل کند تا مردم ببینند جمهوری اسلامی ایران با هیچ مدیری عقد اخوت نبسته است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز مهمترین مساله کشور معیشت و تورم است، گفت: از دولت می خواهیم برنامه عملیاتی و زمان بندی خود را در راستای شعار سال ارائه کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که کمبود دارو در داروخانه‌ها و ترک فعل در این زمینه به ویژه در موضوع کمبود آنتی بیوتیک‌ها نشان دهنده تعلل و ضعف مدیریتی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقدعلی با بیان این‌که رسیدن به رشد تولید و مهار تورم کار یک‌ساله نیست، گفت که مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال را با فوریت بررسی و تصویب کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای گفت: در سال‌جاری مجلس شورای اسلامی در بُعد نظارت و عملکرد به وظایف از جمله نظارت بر عملکرد نهادها، وزارتخانه‌ها و بانک‌ها بهتر عمل خواهد کرد.

از زمان تشکیل پرونده در مرجع قضایی؛

افشاگران فساد مورد حمایت قرار می گیرند

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست گزارشگر فساد یا نهاد پذیرنده از زمان تشکیل پرونده در مرجع قضائی تا یک سال پس از شروع به اجرای حکم قطعی، حمایت های قانونی آغاز خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، از بررسی مواد ارجاعی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در نشست این کمیسیون و موافقت اعضای کمیسیون با ممنوعیت ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند خبر داد.