مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رضا حاجی پور درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر معرفی رضا مرادصحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی عنوان کرد: بنده نیز این گمانه‌زنی‌ها را شنیده‌ام اما هنوز برنامه‌ای از سوی آقای صحرایی به کمیسیون آموزش ارائه نشده تا کمیسیون آن را مورد بررسی قرار دهد.
عماد افروغ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه به دلیل عارضه قلبی بامداد امروز( ۲۵ فروردین) درگذشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقتصاد کشور ما، مشکلات ساختاری دارد و بخشی از آن به قبل از انقلاب برمی‌گردد. ما در سال ۵۷ در کشور انقلاب سیاسی کردیم، نه انقلاب اقتصادی.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: باید برای تحقق برنامه‌ها و اهداف خود سراغ افراد دارای تخصص برویم، با کنار گذاشتن افرادی که صاحب تخصص، تجربه و علم هستند نمی‌توان به نتیجه مورد انتظار رسید.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «لایحه ارتقای امنیت زنان، امنیت روانی زنان را در خانه و جامعه ارتقا می‌دهد»، گفت: بر اساس این لایحه ازدواج یا طلاق اجباری زنان ممنوع خواهد بود. هیچ شوهری نیز حق اخراج همسر خود از خانه را نخواهد داشت. اگر زنی با مخالفت ناموجهی برای سفر علمی، ورزشی و... به خارج از کشور مواجه شود، رأی قاضی می‌تواند برای سفر کافی باشد.
نماینده مردم میانه خطاب به فرماندهی کل انتظامی کشور:

احضار افراد به دستگاه قضایی به خاطر عدم حجاب نه حکیمانه است، نه عملی

نماینده مردم میانه درباره احضار و معرفی افراد به دستگاه قضایی به خاطر عدم حجاب، خطاب به فرماندهی کل انتظامی کشور، تذکر شفاهی در مجلس داد.
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مصوبه دولت درباره ضریب افزایش حقوق کارکنان مغایر با قانون است چراکه برای گروه‌های مختلف درصد‌های متفاوتی اعمال شده در حالیکه مصوبه مجلس برای همه کارکنان ۲۰ درصد افزایش در نظر گرفته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت هتک حرمت به مسجدالاقصی گفت: آحاد مسلمین جهان یکدل و یکصدا پشتیبان برادران و خواهران مقاوم خود در فلسطین هستند و در روز قدس امسال نیز راهپیمایی های باشکوه آنان همچون گذشته نشان خواهد داد که آرمان قدس شریف بالنده تر و نفرت از رژیم صهیونیستی زنده‌تر از هر زمانی است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: طرح ممنوعیت ورود نماینده‌های سه‌دوره‌ای پیشنهاد یکی از نمایندگان است و باید مشاهده کنیم که آیا رأی می‌آورد یا خیر.