مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده شیراز تاکید کرد که هیچ نماینده‌ای مصونیت نداشته و اگر رفتاری خلاف قانون و یا فسادانگیز داشته باشد پس از بررسی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به دادگاه معرفی خواهد شد و این طور نیست که در مجلس شورای اسلامی هرکسی آزاد باشد و هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.
نماینده زنجان می‌گوید: کشف حجاب در ماه‌های اخیر، یک اعتراض مدنی نیست. فطرت و خلقت خانم‌ها با زیبایی گره خورده و این کار خداست، چون خدا زنان را این‌گونه خلق کرده است. بانوان از لحاظ فطری علاقه‌مند به اظهار کمالات و جمال خودشان هستند. نمی‌توان این موضوع را انکار یا سلب و سرکوب کرد و یک امر کاملاً درست و طبیعی است. وقتی شرایط شرعی و درست دین مهیا نشد، دختران در کوچه و خیابان این کار را می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکالات جدی در اجرای قوانین بودجه طی سال‌های گذشته، گفت: با هدف نظارت دقیق بر نحوه تخصیص بودجه، دولت مکلف شده است از طریق سازمان برنامه و بودجه بعد از تخصیص هر ردیف و هر اقدامی در بودجه آن را به مجلس گزارش کند و برای این منظور سامانه‌ای طراحی شده که امکان نظارت بر نحوه تخصیص بودجه را به مجلس می‌دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی همه خدمتگزاران در قوای سه گانه باید نهایت تلاش خود را برای مهار تورم به عمل آورند، گفت: برای گذر از شرایط فعلی و مهار تورم نیازمند شناخت کامل مولفه ها و گلوگاه های تورم هستیم تا از اقدامات شتابزده و غیر علمی پرهیز شود و برای پیشبرد برنامه ها باید تمام فعالیت ها زیر نظر یک ستاد واحد در دولت انجام شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تغییرات صورت گرفته از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در لایحه بودجه ۱۴۰۲ این پرسش را طرح کرد که جای مجلس کجای قانون گذاری است؟

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که باید شرکت‌های هواپیمایی جای مناسبی برای اقامه نماز مسافران در هواپیما در نظر گیرند چون بعضا افراد مجبور می‌شوند در راهروهای هواپیما یا جلوی در سرویس بهداشتی نماز بخوانند.

نماینده بویراحمد و دنا گفت: اگر کارگزاران تلاشی برای حمایت از تولید کنندگان و قطع دست دلالان نکنند شاهد خواهیم بود که ایران به بهشت دلالان تبدیل می‌شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان کشور برای تحقق شعار سال، همه تلاش خود را معطوف به کنترل و مهار تورم و گرانی های سرسام آور کنند و با برنامه ریزی بیشتر رشد تولید را فراهم نمایند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که امروز هر کسی بابت ضعف در اجرای رتبه‌بندی دلیلی می‌آورد اما اینکه چرا در ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ حقوق معلم اینگونه آن هم ناقص پرداخت شده است جای سوال دارد.

نماینده کهنوج در مجلس شورای اسلامی گفت: به سهم خودم از معلمان و فرهنگیان به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق شان عذرخواهی می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت بر اساس قانون سه ماه فرصت دارد تا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند اما بنده به عنوان عضوی از مجلس تقاضا دارم که دولت در کوتاهترین زمان وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرده تا وزارت آموزش و پرورش از تغییرات متناوبی که در ۱۷ سال گذشته تجربه کرده نجات یابد.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آیا انصاف است وزیر آموزش و پرورش را فدا کنید و به او بگویید چند رتبه از فرهنگیان کم کند تا بودجه را قبل از پایان سال ۱۴۰۱ پرداخت کنید؟ آفرین بر نوری وزیر سابق که زیر بار نرفت.


معاون سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد که اینکه گفته شد رئیس سازمان برنامه بودجه استعفا داده است صحت ندارد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: چگونه مجلس از سازمان برنامه و بودجه انتظار دارد تا خلاف قانونی که خود مصوب کرده عمل کند. در حالیکه این وزارت آموزش و پرورش بوده که در محاسبه اعتبارات مورد نیاز برای رتبه بندی دچار خطا شده است.