مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی از رویکرد دولت سیزدهم در خصوص ارتباط حسنه با دولت های همسایه به ویژه عربستان سعودی قدردانی کرد و گفت: برقراری رابطه با عربستان سعودی رژیم صهیونیستی را ناامید کرد.
جلسه هیات عمومی دیوان محاسبات کشور به منظور بررسی پیشنهادهای مربوط به فرآیند تهیه، تصویب و ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور سید احمدرضا دستغیب رئیس کل، دادستان و معاونان و مستشاران این نهاد نظارتی برگزار شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رعایت قانون حجاب و عفاف برای همه افراد جامعه گفت: قوه قضاییه لازم است به این موضوع ورود کند تا قوانین حجاب و عفاف اجرایی شود.
نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ضرورت دارد تیم اقتصادی با هماهنگی با سایر بخش ها نسبت به کاهش قیمت کالاهای داخلی در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح تاسیس سازمان ملی اقامت دارای بار مالی بوده و از سوی دیگر این طرح قانون مصوب مجلس دهم در اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی را به چالش می‌کشد.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یک عضو کمیسیون بودجه مجلس که گفت در هیچ جای آیین‌نامه داخلی مجلس نیامده که مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند درباره مصوبات مجلس در بودجه نظر دهد؛ تصریح کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توافق ایران و عربستان را سبب تغییر معادلات بین الملل و نگاه غربگرایان عنوان کرد و گفت: ابتکار دولت سیزدهم به بی نیازی از برجام و توسعه اقتصادی و همکاری با کشورهای منطقه منجر خواهد شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات مقامات کاخ سفید مبنی بر اینکه توافقی بین ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان انجام نشده، گفت که این موضع غیر حرفه‌ای غافلگیری و عصبانیت کاخ سفید از ⁧توافق پکن⁩ و نادیده انگاشته شدن ⁧آمریکا⁩ را به نمایش گذاشت.