مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که در مدت اجرای برنامه هفتم توسعه وضع هرگونه تخفیف، ترجیح، بخشودگی، کاهش نرخ، معافیت و شمولیت نرخ صفر و اعطای اعتبار مالیاتی جدید به جز مواردی که منجر به افزایش یا رونق تولید و صادرات شود، ممنوع است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه طرح ساماندهی اتباع خارجی باعث کاهش آسیب‌های امنیتی اتباع می‌شود، گفت: احتمالا ما شاهد طرد از مرز تعداد زیادی از اتباع خواهیم بود، کما اینکه تا کنون نیز بسیاری از مهاجرین طرد شده‌اند‌.
قالیباف با اشاره به آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد در لنگرود به کمیسیون اجتماعی برای بررسی این حادثه ماموریت داد و گفت:: این کمیسیون با دستگاه‌های ذیربط موضوع اصلاح دستورالعمل فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد را بررسی کند تا از بروز این وقایع پیشگیری کنیم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه ها و موسسات دولتی را موظف کردند تا اقدامات لازم را برای توسعه دولت هوشمند به منظورارتقای شاخص‌های ملی و بین‌المللی از جمله شاخص بین‌المللی توسعه دولت الکترونیک انجام دهند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شد با همکاری نهادها و سازمان‌های دارای اطلاعات راجع به وسایل نقلیه موتوری، امکان استعلام آنلاین اطلاعات و سوابق مربوط به اموال مورد معامله و همچنین صلاحیت و اهلیت معاملاتی اشخاص را برای پلتفرم‌های بخش خصوصی فراهم کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت حتماً هزینه دارد اما هزینه تسلیم به مراتب بیشتر از مقاومت است. هزینه تسلیم به معنای باج دادن و ربا گرفتن و ربا دادن است و انتهای مسیر سازش، ورشکستی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت سربلندی و پیروزی است.
«لیست واحد» اگرچه این روزها دغدغه راست گرایان شده است، اما به نظر می رسد فراتر از یک لیست واحد آنچه بیشتر نگرانی ایجاد کرده است، «سرلیست»، لیست واحد و سهم هر طیف از لیست واحد است.
نماینده ادوار مجلس با تاکید براینکه هیات اجرایی انتخابات نباید وابسته به گروه خاصی باشد، می گوید؛ الان حتی رقیب نمی‌داند رقیبش چه کسی است و فرد ثبت‌نام شده نمی‌داند ثبت‌نام شده‌های دیگر چه کسانی هستند، این موضوع در این قانون حتما باید اصلاح شود.
چهار ماه دیگر انتخابات مجلس دوازدهم است، اما فعلا شور و شوقی دیده نمی‌شود. مردم که درگیر تأمین سخت معاش خانواده‌اند، اصلا وقت و حوصله‌ای برای سیاست ندارند. اصولگرایان هم لابد دنبال یک رقابت بدون هیاهو میان اردوگاه خودی هستند و از منتقدان و رقیبان انتظار دارند گوشه‌ای بنشینند و نظاره‌گر باشند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود در تامین سوخت و حرکت کشورهای پیشرفته به سمت تولید خودروهای برقی، لازم است ما نیز با اهتمام ویژه‌ای در این حوزه چه از طریق واردات و چه از طریق حمایت از تولید داخل گام برداریم.
نماینده مردم همدان در واکنش به تهدیدات آمریکا علیه ایران گفت: ۱۵۰ پایگاه نظامی آمریکا در منطقه در تیررس جمهوری اسلامی است و اگر غلطی کند این پایگاه‌ها مورد هدف قرار می‌گیرد.
نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق و در صورت در تصویب علنی و تایید شورای نگهبان، دستگاه‌های اجرایی مکلف به استفاده از ظرفیت مساجد برای انجام کارهای فرهنگی می‌شوند.

رئیس مجلس انتصاب حسین دهقان به ریاست بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری را به وی تبریک گفت.