مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

مسعود پزشکیان با اشاره به معضلات اجتماعی به دنبال تشدید مشکلات اقتصادی گفت: توجه به معیشت مردم در حد زنده‌ماندنشان از اصول قانون اساسی است؛ لذا دولت‌ها باید بتوانند مسکن، ازدواج، خوراک و شغل مردم را تأمین کنند، اما، چون نتوانسته‌ایم به این وظیفه عمل کنیم و تورم هم روز به روز به‌جای اصلاح، بدتر شده است، طبیعی است که پدیده‌های اجتماعی مثل سرقت و کیف‌قاپی هم به مرور در جامعه زیاد شود.
جلال زاده در دیدار با معاون رییس شورای فدراسیون‌ روسیه:

آمریکا بازیگر اصلی حوادث فعلی در منطقه

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با معاون رییس شورای فدراسیون‌ روسیه با بیان اینکه آمریکا بازیگر اصلی حوادث فعلی در منطقه است و اتاق جنگ تل‌آویو امروز از سوی واشنگتن هدایت می‌شود، گفت: ایران در تدارک برگزاری جلسه روسای پارلمان‌های کشورهای دوست فلسطین است.
قاعدتا در رقابت های این دوره از انتخابات مجلس شــورای اسلامی مرزهای بین جریان های کنونی در جریان اصولگرایی بیش از گذشــته خود را نشان خواهد داد و نگارنده معتقد است سه بخش در انتخابات مجلس در بین اصولگرایان وارد دور خواهند شد
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با تاکید بر اینکه مجلس و دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم اتفاق نظر دارند، گفت: طبق گفته دولت احتمالا حقوق کارمندان دولت سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که این افزایش حقوق برای کارمندان دولت با بازنشستگان متفاوت است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آرمان علی‌وردی چهره تابناک و شاخص شهدای امنیت است؛ معجزه خون آرمان‌ها شاید همین باشد که آنانی که سال گذشته خیال خام نابودی ایران را در سر می‌پروراندند، امسال خود در معرض نابودی‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در برنامه هفتم تلاش شده مشکلات معلمان، بازنشستگان و اقشار مختلف حل شود، گفت: البته برنامه ایراداتی داشت که در بخش‌هایی وارد جزئیات شده که بهتر بود چند مسئله و موضوع کلان را دنبال می‌کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی به دنبال کسب رتبه دوم کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ضمن تبریک به تمامی مدال‌آوران ابراز امیدواری کرد که همواره شاهد حضور موفقیت‌آمیز جوانان در میدان‌های ورزشی باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما در عملیات طوفان الاقصی شاهد استیصال، ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی و به طور کل مقامات این رژیم بودیم و جنایاتی که امروز در غزه علیه مردم این سرزمین شاهد آن هستیم با حمایت همه جانبه آمریکا انجام می‌ شود.
اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به تفکیک استان‌ها ۱۰ استانی که بیشترین استقبال ثبت‌نام‌ها را داشته‌اند عبارتنداز استان‌های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، قزوین، فارس و گلستان که بیشترین ثبت‌نام‌ها را داشتند.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا بانک مرکزی را مکلف کردند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که تا پایان سال سوم برنامه، چک‌های کاغذی از نظام بانکی حذف شود.
در برنامه هفتم توسعه به موضوعات فضایی مهمی همچون لزوم تکمیل پایگاه ملی پرتاب فضایی، دستیابی به مدار لئو و مدار ۳۶ هزار کیلومتری، راه‌اندازی مرکز تجمیع و آزمون ملی سامانه‌های ماهواره‌ای نیمه‌سنگین و شکل‌گیری منظومه‌های ماهواره‌ای اشاره شده است.