مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای پیگیری امور حوزه‌های انتخابیه را از شمول جرایم و مجازات پیش‌بینی شده در یکی از مواد قانون انتخابات مجلس مستثنی کردند.
روزنامه اطلاعات با انتقاد از ردصلاحیت ها از سوی هیات های اجرایی نوشت: در طول همین بیش از دو سالی که گذشت، نتیجه یکدست‌سازی و خالص‌سازی را دیده و مزه نه چندان شیرین آن را چشیده‌ایم، چه حسن و لطفی از آن احصاء شده است که درصدد تقویت آن برآمده‌ایم؟
شما می‌خواهید بروید غزه و از مردم آنجا دفاع کنید؟ در حالی که در برابر مردم خودتان که باید پاسخگو باشید با تبختر و بی‌پروایی رفتار می‌کنید و به جای شنونده حرف آنان بودن نخود و کشمش می‌خورید و دراز می‌کشید. درست است که دوره نمایش‌‌بازی است ولی نه این اندازه سطحی و آشکار.
اگر اقدام بایسته‌ای برای ساماندهی ابربحران‌ها صورت نگیرد، آستانه تحمّل اجتماعی را از یکطرف و حیات سرزمینی و منابع حیاتی و سرمایه‌های ملی را از طرف دیگر دچار آسیب‌های خطرناک و جبران‌ناپذیری خواهد کرد که نادیده انگاشتن آن قابل اغماض و گذشت نیست.
ا انتظار می رود که شورای نگهبان در مقابل این رفتار سیاسی قاطعانه با هیأت های اجرایی برخورد کند. هر چند که شورای نگهبان باید با هیأت های اجرایی برخورد می کرد به نظر می رسد که برخی از دولتی ها در حال تسویه حساب با برخی کاندیداها و نمایندگان مجلس هستند.
معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران گفت: صلاحیت همه نمایندگان فعلی حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای هیات اجرایی احراز گردید.

دکتر مسعود پزشکیان، دکتر محبوب حضرتی، اسماعیل گرامی‌مقدم محمد رضا خبار، غلامرضا نوری قزلجه، علیرضا بیگی، جلال محمود‌زاده علیرضا منادی، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، محمد علی نمازی و معین‌الدین ‌سعیدی از جمله چهره‌های معروفی هستند که رد صلاحیت ‌شده‌اند.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شعار انقلاب ما حمایت از مستضعفان در سراسر جهان بوده و مردم ایران همواره در این مسیر حتی از حکام و مسئولان نیز جلوتر گام برداشته‌اند.