مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

میرسلیم در توئیتی نوشت: وقتی سوخت کم ارزش باشد، صرفه جویی در مصرف آن بی معنی و بهبود کیفیت دستگاه‌های انرژی‌بر فاقد توجیه می‌شود.
در پی اظهارات علی خضریان نماینده مجلس شورای اسلامی،   دادستان تهران با نامه‌ نگاری به هیات رئیسه مجلس به این موضوع ورود کرد و از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواست که درباره انتشار اخبار کذب از سوی وی بررسی‌هایی انجام شود.
واکنش‌ به ردصلاحیت‌های هیات اجرایی در مرحله اول غربالگری نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم همچنان ادامه دارد و در آخرین این واکنش‌ها نماینده رد صلاحیت شده مدعی شد که این رد صلاحیت‌ها باتوجه به روند قانون انتخابات انجام نشده است.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا وزارت «صمت» را مکلف کردند در صورت درخواست ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به صدور مجوز بهره برداری از معادن واقع در پادگان های موجود تحت مالکیت نیروهای مسلح اقدام کند.
بی تردید آنچه در این حوزه راهبردی اهمیت فراوان دارد تلاش برای تامین منافع پایدار و تقویت انسجام ملی و امیدافزایی است که تحقق آن در گرو اهتمام همه ارکان کشور و جریانات وگروههای قانونی و رسمی حول مولفه های اثربخش امنیت ملی خواهد بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را به عنوان مسئول صدور پروانه کلیه خدمات ارتباطی، خدمات فناوری اطلاعات و هوشمندسازی و سکوهای پیام‌رسان، تدوین و تصویب جداول تعرفه و تعیین حق اشتراک (آبونمان) آنها در چهارچوب قوانین و مقررات کشور تعیین شد.
آنچه موجب دلگرمی بیشتر مردم شده این است که هیئت‌های اجرایی برخلاف تبلیغات مسموم برخی جناح‌های سیاسی، به دور از گرایش‌های حزبی و جناحی و طبق قانون انتخابات و بر اساس استعلامات اخذ شده از مراجع قانونی اقدام به رد صلاحیت برخی از نامزد‌ها کرده‌اند، به طوری که در بین ۱۴ درصد نامزد رد صلاحیت شده، از همه طیف‌ها و جریانات سیاسی و حتی برخی نمایندگان منتسب به جریان اصولگرا و انقلابی مجلس فعلی نیز دیده می‌شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه کشور تصویب کردند که ایجاد هرگونه دستگاه اجرایی توسط دولت از هر طریق به جز ادغام یا تجمیع ممنوع است.