مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نمایندگان مجلس این هفته ۳ روز جلسه علنی داشتند که ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در دستورکار بود که در این گزارش برخی از مهمترین مصوبات مجلس را می‌خوانیم.
تغییرات پی‌درپی در زیرمجموعه اقتصادی وزارت کار، آن‌هم در حد شرکت ملی نفتکش، صندوق بازنشستگی کشوری و شستا علاوه بر آنکه به افرادی که به تامین اجتماعی اعتماد نیم‌بندی دارند ضربه می‌زند، با توجه به گستردگی و توسعه این شرکت‌ها می‌تواند ضربه بزرگی به کشور نیز وارد کند.
روز ۳۰ مهر بود که سازمان وظیفه عمومی فراجا منتشر کرد:‌ «با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا مدت خدمت دوره سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوند به مدت ۳ ماه کاهش یافت.»
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نشست ویژه کمیسیون متبوعش درباره حادثه آتش سوزی مرکز ترک اعتیاد لنگرود، گفت:ابعاد مختلف این حادثه در حال بررسی است و گزارش آن به مجلس ارائه می‌شود.
سازمان ثبت احوال کشور موظف است گواهی حصر را بلافاصله پس از صدور به صورت برخط و آنی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های اجرایی متقاضی اعلام کند.
نماینده مجلس گفت: همانطور که با پیگیری مدام و بی وقفه نمایندگان حقوق سربازی بیش از ۶۰ درصد رشد کرد، اصلاح قانون نظام وظیفه براساس مطالبه جامعه و نیاز نیروهای مسلح از جمله موضوعاتی است که به جد پیگیر آن هستیم و انشالله بزودی به ثمر خواهد نشست.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بارها از این میکروفن اعلام کرده‌ام که حتما موضوع مربوط به صندوق‌های بازنشستگی و بحث ایثارگران اولویت اول مجلس شورای اسلامی و دولت است و بنده شهادت می‌دهم که این موضوع در اولویت قرار دارد.
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: هر چه به سمت مدیریت تنش در جنگ میان اسرائیل و نیروهای مقاومت فلسطینی حرکت کنیم، منافع فلسطین بیشتر حفظ می‌شود.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت تولید شیرخشک در داخل کشور دو برابر نیاز است لذا واردات آن جایز نیست آن هم به این بهانه که به دلیل عدم تخصیص ارز، تولید انجام نمی‌شود.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا بانک مرکزی را مسئول ثبات‌بخشی به نرخ ارز و تک رقمی کردن تورم و جهت دهی به نقدینگی و اعتبارات بانک‌ها به سمت فعالیت‌های مولد کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که سازمان ثبت احوال را مکلف می‌کرد تا امکان ثبت برخط یک شماره تلفن همراه برای تمامی اشخاص حقیقی که به سن قانونی رسیده‌اند را فراهم کند، حذف کردند.