مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

روزنامه هم میهن در باره بازگشت لایحه حجاب از شورای نگهبان به مجلس نوشت:در مجموع می‌توان گفت موارد ابهام‌برانگیز و قابل ایراد این لایحه که پیش‌تر توسط جامعه حقوقدانان کشور مورد انتقاد قرار گرفته و بر مبهم بودن و حتی فراقانونی بودن بسیاری از مفاد این لایحه تاکید شده بود، مورد توجه و تاکید دو نهاد مهم در امر سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری کشور یعنی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز قرار گرفت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سازمان اداری و استخدامی کشور اجازه دادند تا دستگاه‌های اجرایی مطابق آئین‌نامه‌ای که تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به صورت بین دستگاهی جابجایی داشته باشند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط غزه ناگوار است و اقتضا می‌کند که از همه ظرفیت‌های کشور و تمام کشورهای اسلامی برای مقابله با رژیم سفاک صهیونیستی استفاده شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به فصل ۲۳ لایحه برنامه هفتم توسعه کشور با عنوان اصلاح نظام اداری، با انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از وزارت امور اقتصادی و دارایی منتزع و به نهاد ریاست جمهوری مخالفت کردند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری مستقیم خودرو را رد کرد و گفت: تا زمانی که بازار خودرو انحصاری است شورای رقابت به فعالیت خود ادامه خواهد داد چون شورای رقابت در بازار انحصاری وارد می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس تصویب نشود، دولت نمی‌تواند لایحه بودجه را به طور کامل تنظیم کند، نحوه و شرایط رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۳ را با توجه به بررسی برنامه هفتم در صحن را توضیح داد.
دولت سیزدهم در حالی تدوین لایحه‌ی بودجه‌ی سال۱۴۰۳ را آغاز نموده که همزمان لایحه‌ی برنامه‌ی هفتم توسعه در صحن علنی مجلس در حال بررسی است. با آن که دولت مصمم است تا آن چه را به عنوان لایحه‌ی برنامه به مجلس ارائه نموده است؛ بدون افزایش احکام جدید و غیرضروری به تصویب برساند؛ ولی سبقه‌ی فرایند بررسی در کمیسیون تلفیق خلاف آن را نشان می‌دهد و می‌توان از هم اکنون بشارت داد که این برنامه، سرنوشتی بهتر از قانون برنامه‌ی ششم توسعه نخواهد داشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی:

امروز فلسطین مساله اول جهان است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «امروز فلسطین مساله اول جهان است»، گفت: روزهایی که در آن به سر می‌بریم روزهایی بسیار مهم و حساس برای همه جهان به ویژه دنیای اسلام است.

شرق نوشت:اصولگرایان برای حواس‌پرتی جامعه از فهرست نهایی خود، تمرکز زیادی را بر روی فهرست ثبت‌نام و پیش‌ثبت‌نام اصلاح‌طلبان قرار دادند تا کسی متوجه نشود، آیا «سرلیست اصلح جریان پایداری و شریان در انتخابات ثبت‌نام کرده یا نه؟».
یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با تشکیل سازمان ملی مهاجرت از این پس به جای آنکه اتباع خارجی از ۱۷ کارت شناسایی برخوردار شوند یک کارت دریافت خواهند کرد که یک طرف کارت بانکی و یک طرف آن کارت هویتی اتباع خارجی خواهد بود.