مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

پرسون/ وزیر ارتباطات در خصوص تصمیمات اخیر مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی به شوخی می‌گفتند، مصوبه تصویب شده فقط «حرف اول اسم» یک کاندیدا کم دارد که تصویب کنند. احساس می کنم برخی دنبال «جوان دنباله رو» هستند نه «جوان پیشرو».

این هفته درکمیسیون‌های تخصصی مجلس صورت می گیرد؛

حضور سه وزیر در بهارستان

وزیران علوم تحقیقات و فناوری، راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: استدلال‌های اعضای مجمع تشخیص را نسبت به FATF می‌دانم، امکانی برای تصویب لوایح مرتبط با آن وجود ندارد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که لایحه بودجه به کار کارشناسی نیاز دارد، گفت که دولت بودجه را بر مبنای خوش بینی به حوادث سیاست خارجی در سال آینده تنظیم کرده است که توصیه میکنم لایحه را از مجلس بگیرد و اصلاحاتی بر روی آن اعمال کند.
واکنش نماینده مجلس به اظهارات رئیس‌جمهور درباره قانون لغو تحریم ها

آقای روحانی؛ حرفهایتان تبعات بین‌المللی دارد

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در واکنش به اظهارات رئیس جمهور درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، گفت: این اظهارات موجب تضعیف جایگاه نظام در عرصه بین المللی می شود.
عضو هیأت رئیسه مجلس در واکنش به صحبت های یکجانبه روحانی علیه قوه مقننه گفت: ابتداعا لایحه‌ای که به‌عنوان بودجه 1400 ارائه شده است، بودجه نیست، بلکه استقراضیه است ضمنا عمده لوایح دولت باری را از دوش مردم برنداشته و راهگشا نیست.
عضو هیات رئیسه مجلس تذکر ۳۱ نماینده به ظریف درباره لزوم دقت در روابط با چین و عدم تکرار اشتباه زمان برجام و فرصت سوزی در روابط دو کشور را قرائت کرد.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پرسون:

کاهش وابستگی بودجه به نفت؛ از حرف تا عمل

اصلاح ساختار بودجه هنوز جای کار دارد و یک موضوع زمان‌بر است. بحث کاهش وابستگی بودجه عمومی کشور به نفت خام و میعانات گازی کاری نیست که یک شبه اتفاق بیفتد اما این دلیل نمی‌شود که با یک بیش برآورد در بودجه، کسری بودجه را نسبت به سال جاری بیش‌تر کنیم بلکه باید در کنار درآمدهای مالیاتی، درآمدهایی که قابل اتکا باشند را ایجاد کنیم تا بتوانیم مصارف بودجه عمومی را جبران کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که لایحه بودجه ۱۴۰۰ بر اساس فرض برداشتن تحریم ها نوشته شده است گفت: لایحه‌ای که امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است ایرادات جدی دارد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با مصوبه امروز این کمیسیون، تغییراتی در ساختار، وظایف، ماموریت ها و تکالیف بانک مرکزی ایجاد می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه متشکل از اعدادی قابل کم و زیاد کردن است و نیازی به رد کلیات آن در مجلس وجود ندارد، البته این موضوع از اختیارات نمایندگان خواهد بود و ما اعلام می‌کنیم، آنچه که برای تصویب نهایی به مجلس ارائه کرده‌ایم، بدون نقص نیست و هر تغییری که لازم است، داده شود.
رئیس مجلس با صدور پیامی به رئیس مجلس موسسان ونزوئلا با تأکید بر سیاست راهبردی دو کشور در حفظ استقلال و مبارزه با اقدامات سلطه گرانه آمریکا و مقابله با تحریم های ظالمانه، بر توسعه دیپلماسی پارلمانی تاکید کرد.