مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

اختلاف نظر دولت و مجلس در مورد سیاست‌های ارزی

این‌که دولت یک مسیر را برود و مجلس مسیر دیگری را مد نظر قرار دهد، این اختلاف دیدگاه‌ها می‌تواند مشکل ایجاد کند و با توجه به این‌که تا پایان سال هم زمان زیادی باقی نمانده است به نظر می‌رسد بهترین جایی که  می‌تواند اجماع صورت بگیرد، در بودجه سال 1400 است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری:

کاش آقای قالیباف کمی صبوری می‌کرد

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری درباره ابلاغ قانون لغو تحریم‌ها گفت: رییس جمهوری تا پایان وقت اداری امروز (چهارشنبه) فرصت ابلاغ قانون لغو تحریم‌ها را داشت ولی ای کاش رییس مجلس شورای اسلامی در این زمینه کمی صبوری می‌کرد.
معاون قالیباف در شهرداری تهران گفت: هیچ ملکی از شهرداری در اختیار قالیباف و همسرش نیست و از پیروز حناچی شهردار تهران شکایت می‌کنیم.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

۸۲ درصد درآمدهای کشور در اختیار ۳۵ شرکت دولتی

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از مجموع ۳۸۲ شرکت،۳۵ شرکت ۸۲ درصد درآمدهای شرکت‌های دولتی و انتفاعی وابسته به دولت را در اختیار دارند.
به مناسبت بزرگداشت هفته مجلس انجام شد؛

افتتاح رسمی ۹ سامانه مردمی و ستادی مجلس یازدهم

آئین رونمایی و افتتاح رسمی از ۹ سامانه مردمی و ستادی مجلس یازدهم در جلسه ای با حضور رئیس محترم مجلس، روسای کمیسیون های کشاورزی و آیین نامه داخلی و معاونت های قوانین، نظارت و اجرایی مجلس شورای اسلامی و برخی دست اندرکاران برگزار شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

طرح "جوانی جمعیت" در حال بررسی و اصلاح است

زهره الهیان گفت: در حال حاضرماده به ماده طرح "جوانی جمعیت" در حال بررسی و اصلاح است، اصلاح برخی از مواد ممکن است حتی دو جلسه زمان ببرد، این باعث می شود تا طرح شفاف تر شود و در مرحله اجرا به مشکل جدی برنخورد.
قالیباف در نشست تقدیر از منتخبان جشنواره شهید مدرس:

ایران آنقدر ظرفیت دارد که می تواند ثبات اقتصادی را به کشور بازگرداند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تمام سختی ها و مشکلات اقتصادی، ایران آنقدر ظرفیت دارد که در یک دوره ۵ ساله و با تصویب یک برنامه هفتم توسعه خوب و قوی، ثبات اقتصادی به کشور بازگردد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کارشناسان حوزه بودجه مشورت می‌کنم تا در زمینه اصلاح ساختار و توسعه، روند مثبتی در بودجه لحاظ شود، گفت: این امر را به صورت عمومی فراخوان دادیم تا از همه طیف‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، پیشنهادات را دریافت کنیم و پس از چکش کاری در لایحه بودجه درج کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مالیات در بودجه ۱۴۰۰، گفت: باید گروه‌هایی که از تمکن مالی بالایی برخوردارند مالیات بیشتری پرداخت کنند؛ در این راستا دولت باید وضع مالیات بر خودرو و خانه‌های لوکس را مدنظر قرار دهد.
رییس مجلس شورای اسلامی که در منزل شهید دکتر محسن فخری زاده حضور یافته بود با تاکید بر اینکه خون شهید فخری زاده قفل های بسته صنعت هسته ای را باز کرد،گفت: خون شهید فخری زاده باعث شد کاری که بررسی آن زمان زیادی می برد سریع‌تر به نتیجه برسد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اعزام هیات پارلمانی ایران به ونزوئلا با درخواست این کشور برای نظارت بر انتخابات پارلمانی جهت رفع اتهامات آمریکایی‌ها خبر داد.
عنابستانی با اشاره به بیانیه شورایعالی امنیت ملی:

دولت با اجرای قانون اقدام راهبردی عزت خود را حفظ کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است اگر دستگاه دیپلماسی به‌دنبال رویارویی قدرتمندانه با جهان است با کمک این قانون می‌تواند عزت را حفظ کرده و باعث سست شدن تحریم‌ها شود.
رئیس جمهور گفت: بودجه ارایه شده از سوی دولت با نگاه واقع‌بینانه نسبت به شرایط پیش‌رو در سال آینده و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و منطبق بر نیازهای جامعه و مردم تدوین و تنظیم شده است.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش بررسی ابعاد پنهان و محورهای سند ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار اعلام کرد: با اجرایی‌شدن این سند، آرزوی دیرینه تحقق جهانی یکپارچه و واحد با محوریت کشورهای غربی و اقتصاد سرمایه‌داری و نظام سیاسی ـ فرهنگی لیبرال یک گام بیشتر به تحقق نزدیک می‌شود.
گفتگوی پرسون با عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نگاهی به ضعف‌های ساختاری و نقاط ابهام برجام

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، برجام متن ضعیفی داشت اما متأسفانه تیم مذاکره کننده دوست ندارند ضعف‌های برجام را ببینند. برجام مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد. ما به تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل شروع به زیاده‌خواهی کرد و ما را تروریست خواند و تحریم‌های حقوق بشری اضافه کرد و هر روز افراد و مؤسساتی را به لیست تحریم اضافه نمود و کار را به جایی رساند که شخص رئیس جمهور گفت کار از تحریم گذشته است و وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم.