عمویی:

قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران فرار رو به جلو است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «قطعنامه‌های پارلمان اروپا الزام قانونی ندارد»، گفت: اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس فرار رو به جلو است.
تصویر قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران فرار رو به جلو است

به گزارش سایت خبری پرسون، ابوالفضل عمویی در واکنش به اظهارات اخیر رییس پارلمان اروپا درباره قطع ارتباطات و گفت‌وگوهای مستقیم میان پارلمان اروپا و جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی فرار رو به جلو است چرا که در واقع در دو سال گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و پارلمان اروپا وجود نداشته است.

وی ادامه داد: آن‌ها سال گذشته درخواستی برای بازدید از ایران داشتند اما به دلیل صدور قطعنامه‌هایی که جنبه مداخله گرایانه داشت و بر اساس اطلاعات فیک نیوز نوشته شده بود، برای انجام سفر با ملاحظه برخورد شد و مورد موافقت قرار نگرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضع اخیر پارلمان اروپا و رییس آن تحت تاثیر گروه‌های مخالف ایران و ضدایرانی‌ها مطرح شده است. تاثیرپذیری پارلمان اروپا از این گروه‌های معارض، آن‌ها را به دامن تحلیل غلط و براساس اطلاعات غلط می کشاند پس اصلا جایی برای تعامل با افرادی وجود ندارد که مبتنی بر این اخبار غلط تصمیم گرفته و قطعنامه صادر می‌کنند.

عمویی با یادآوری اینکه «قطعنامه‌های پارلمان اروپا الزام قانونی ندارد»،‌ افزود: پارلمان اروپا در تعیین سیاست خارجی کشورهای اروپایی اثربخشی مهمی ندارد لذا بیش از اینکه تاثیر واقعی برای این ماجرا دیده باشیم آن را نواختن بر طبل توخالی می‌دانیم.

428838