مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم بخش مرکزی هرمزگان بودجه‌ی ۱۴۰۰ را سراسر ایراد و سبب ایجاد مشکلات جدی در کشور دانست و گفت: در این بودجه نیز بار دیگر راهکاری برای بازگرداندن سهم ۵۰ درصدی مازاد درآمد مالیاتی به استان‌ها دیده نشده است.
در اولین جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ انتخابات هیات رئیسه برگزار شد که طی آن الیاس نادران با ۱۹ رای به عنوان رئیس کمیسیون و آقایان عزیزی نماینده کرمانشاه بعنوان نائب رئیس دوم و رشیدی بعنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شدند.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی پیشنهاد داده تا در آزمون سراسری سال 1400، سنجش با 2 آزمون جداگانه (2 مجموعه سؤال برای نظام‌‌های جدید و قدیم متوسطه) با تعداد معدود سؤالات متفاوت برگزار شود.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ستاد اجرایی فرمان امام گام های مثبتی را در بحث تامین واکسن کرونا برداشته و باید با پشتیبانی همه بخش ها این مسیر با سرعت بیشتری طی شود.
کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای صدور قطعنامه ضدحقوق بشری علیه ایران را خلاف قوانین بین‌الملل دانست و از همراهی پارلمان اروپا با تروریسم اقتصادی آمریکا انتقاد کرد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تایید حکم اعمال مدرک تحصیلی دوم معلمان از سوی شورای نگهبان خبر داد و گفت: این قانون از تاریخ ۱ بهمن ۱۳۹۹ توسط دولت قابل اجراست.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) قانون انتخابات ریاست جمهوری را به گونه‌ای اصلاح کردند که همه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و همه اعضای شورای عالی امنیت ملی می‌توانند در این انتخابات ثبت‌نام کنند.
در نشست امروز فراکسیون زنان مطرح می شود؛

حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت برای بررسی مشکلات زنان پرستار

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های هفته جاری این فراکسیون به مناسبت روز پرستار گفت: مسائل و مشکلات زنان پرستار با حضور جمعی از پرستاران و معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست فردای فراکسیون بررسی خواهد شد.
رییس قوه مقننه گفت: آنچه به نفع مردم نیست و به معیشت و منزلت اجتماعی آنها آسیب می‌زند را به دیوار می‌کوبیم و آنچه که به مصلحت آنهاست از زبان هر کسی گفته شود و با قلم هر کسی نوشته شود، روی چشم می‌گذاریم
مجلس پنج مقام دولتی از جمله معاون اقتصادی رئیس‌جمهور‌، رئیس کل بانک مرکزی و وزرای مربوطه در جریان واردات و ترخیص کالا را برای پاسخگویی در رابطه با چرایی تأخیر چند ماهه در ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور فرا خوانده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکالات اساسی ساختار اقتصادی کشور همچون، نفتی، رانتی و دولتی بودن و تمرکز داشتن بر واردات به جای تولید و صادرات و با تاکید بر این که این اشکالات محدود به این دولت و لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیست و یک آسیب چندین ساله است، گفت: با اقتصاد نفتی، رانتی و دولتی نمی شود مقابل جنگ اقتصادی ایستاد و خنثی سازی تحریم ها با چنین ساختار اقتصادی یک شوخی بزرگ است. وی تاکید کرد: اولین گام برای خنثی سازی تحریم ها، اصلاح ساختار بودجه است.
از مجلس اول تا امروز در هر دوره‌ای افرادی بودند که به لابی من های مجلس معروف شدند؛ همان افرادی که گاهی به دلیل سوابق حضورشان در پارلمان، گاهی به خاطر فعالیت‌های سیاسی یا شأن و منزلت حزبی، یک سر و گردن بالاتر از دیگران بودند و توانستند از قدرت تاثیر گذاری بیشتری برخوردار باشند.
وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته جاری برای پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اعلان وصول طرحی برای رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و توزیع یک میلیون تبلت در میان دانش آموزان خبر داد.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای مداخله پارلمان اروپا در امور داخلی ایران را محکوم کرد و قطعنامه اعمال تحریم علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران به ادعای نقض حقوق بشر را مضحک خواند.
رئیس مجلس شورای اسلامی جمعه شب در آستانه مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا با جعفر سمیعی مدیرعامل و یحیی گل‌ محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در تماس های تلفنی جداگانه گفت ‌وگو کرد و برای بازیکنان این تیم آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.