سازوکار مجلس برای بیمه ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی/ سال آتی هیچ کارگری بدون بیمه نخواهد بود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تا پایان سال طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی تصویب و ابلاغ و سال آینده همه کارگران ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
تصویر سازوکار مجلس برای بیمه ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی/ سال آتی هیچ کارگری بدون بیمه نخواهد بود

به گزارش سایت خبری پرسون،علی‌ اصغر عنابستانی عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی ، گفت: کار بررسی بر روی این طرح در کمسیون اجتماعی به پایان رسید و در حال حاضر طرح در دستورکار جلسه علنی قرار گرفته و مفادی از آن نیز ارزیابی شده و احتمالا در هفته پیش رو کار رسیدگی به آن در جلسه علنی به اتمام برسد.

وی افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون و دویست هزار نفر کارگر ساختمانی وجود دارند که از این تعداد حدود هفتصد هزار نفر بیمه هستند و ما بقی بیمه نیستند که با اصلاح این قانون مشکل بیمه اینها نیز بر طرف خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح ساز‌وکار فراهم شده برای تامین منابع مورد نیاز جهت بیمه کردن حدود 500 هزار نفر کارگر ساختمانی که در نوبت بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: طبق سازو‌کار در نظر گرفته شده در این طرح، درصدی از دست مزد کارگران ساختمانی به ازای هر متر مربع ساختمان در هنگام صدور پروانه ساختمانی از سازنده اخذ می‌شود و به صندوق تامین اجتماعی واریز و در حساب جداگانه نگهداری و بر اساس حساب مذکور، تمام کارگران ساختمانی کشور بیمه می‌شوند.

عنابستانی با تاکید بر اینکه با تصویب و اجرای درست این قانون هیچ کارگر ساختمانی بدون بیمه نخواهد ماند، گفت: احتمالا تا پایان سال فرایند لازم در مجلس و شورای نگهبان برای تبدیل شدن این طرح به قانون طی و برای اجرا ابلاغ خواهد شد و از سال آینده همه کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

418769