مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد:

بررسی واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: موضوع واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون نفر برای بررسی بیشتر در این کمیسیون به کمیته مربوطه ارجاع داده شده است، بنابراین این موضوع در این جلسه قطعی نشده و مصوبه تلقی نمی‌شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

فولاد مبارکه ارز آوری موثری برای کشور داشت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه فولاد، صنعتی حیاتی در کشور است، ادامه داد: مجموعه فولاد مبارکه در شرایط کنونی که کشور تحت شدیدترین تحریم ها است از یک سو با تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع داخلی و از سوی دیگر ارزآوری به اقتصاد کشور کمک بسیاری کرده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تقاضای تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان را در دستور کار دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ ارائه شده توسط دولت به نحوی تنظیم شده که بیشترین عواید و منافع نصیب دلال‌ها خواهد شد و ثمره کسری بودجه‌ آن برای مردم چیزی جز تورم سنگین نیست.
به منظور تسلیم مستندات برای رفع ابهامات به دادسرا؛

دیوان محاسبات به شرکت دخانیات مهلت ده روزه داد

دادستان دیوان محاسبات اعلام کرد: این دیوان به شرکت دخانیات ۱۰ روز مهلت داد تا مستندات خود را برای رفع ابهامات تفهیم شده به دادسرا تسلیم کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر جلسه‌ای در خصوص بررسی لوایح FATF، در کمیسیون‌های مجمع بوده و این لوایح هنوز در دستور کار صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار نگرفته است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با جدیت کامل پیگیر پرونده‌های تخلف اقتصادی است تا آن را به دستگاه قضا تحویل دهد.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس، گفت: اعداد در بودجه برای ما تقدسی ندارد و در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم تا از خطوط قرمز که همان بحث معیشت مردم است، دفاع کنیم.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طرح مجدد FATF با هدف فضاسازی برای انتخابات مطرح می‌شود و از سوی دیگر آقایان دولتی با طرح آن به دنبال آن هستند که اگر گشایش اقتصادی صورت نگرفت علتش را عدم تصویب لوایح FATF بخوانند.
با تصویب کمیسیون تلفیق؛

واردات خودرو سال 1400 ممنوع شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون در مورد ممنوعیت واردات هرگونه خودرو در سال ۱۴۰۰ به مناطق آزاد تجاری و صنعتی خبر داد.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه طبق قانون دولت مسئول نوشتن بودجه و اجرای آن است، گفت: مجلس حق ارائه اصلاحات و پیشنهادات دارد و ما پیشنهادات خوب را می‌پذیریم اما اگر شاکله بودجه برهم بخورد دولت دیگر نمی‌تواند آن را اجرا کند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روی تورم اثرگذار است، ‌گفت: مردم در حال حاضر شرایط پذیرش تورم بالاتر و فشارهای معیشتی و اقتصادی را ندارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت سفرهای استانی مجلس با مناطق محروم و کم‌برخوردار است، چهارمحال و بختیاری براساس شاخص‌های توسعه نسبت به سایر استان‌ها محروم‌تر است.
همایش ملی تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری آزمون سراسری ۹۹ بدون احتساب سهمیه روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن عرفان و به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار شد.
نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی با تقسیم مشکلات کشور به ساختاری، رویکردی و عملکردی، گفت: یکی از اشتباهات استراتژیک ما این است که مجلس شورای اسلامی خاستگاه منافع شخصی صنفی، گروهی و احزاب شده و منافع ملی در این میان گم شده است.
‌عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه عمران و آبادانی منطقه‌ای بخشی از اهداف اصلی مناطق آزاد محسوب می‌شوند از اینکه برخی مناطق آزاد جدیدالتأسیس خالی از سکنه بوده و فاقد بندر و فرودگاه است، انتقاد کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به سرانجام رسیدن موفق فرایند ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه را تجربه ای گرانبها برای مدیریت سیستم بانکی عنوان کرد.
با درخواست ۲۱ نماینده مجلس از کمیسیون تلفیق؛

دانشگاه آزاد مکلف به شفافیت مالی در بودجه 1400 شد

۲۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس و اعضای کمیسیون تلفیق خواستار الحاق دانشگاه آزاد اسلامی به دستگاه‌های مشمول در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای شفافیت مالی این نهاد شدند.