مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد:

لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی در آخرین سال شوراها

نماینده مردم یزد در شورای عالی استان ها و رئیس شورای اسلامی استان یزد با اشاره به آخرین سال فعالیت شورا‌های اسلامی شهر و روستا، بر ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی به ویژه در حوزه شهری و روستایی تاکید کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس طی نامه‌ ای به وزیر کار تاکید کرد که در اسرع وقت دو میلیون یورو (قرارداد ویلمتوس) به نرخ روز توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت شود و پیگیری‌های لازم در این خصوص با قید فوریت انجام پذیرد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی:

بودجه سال آینده یک بودجه خاص و متفاوت است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال آینده کشور یک بودجه خاص و متفاوت است گفت: تلاش مجلس این است که بودجه ۱۴۰۰ سبب ارتقای شاخص های اقتصادی باشد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ریاض در برجام جایی ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بر اساس حقوق بین الملل قراردادهایی مانند برجام که تعداد اعضای آن مشخص است عضو گیری جدید آن تنها با اجماع طرفین ممکن است، بر این اساس عربستان در برجام جایی ندارد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق:

بودجه ۱۴۰۰ دوسقفی شد

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در دو سقف بست؛ لایحه‌ای که دولت ۱۲ آذرماه به مجلس تقدیم کرد و همواره به تغییرات اعمال‌شده در این لایحه از سوی کمیسیون تلفیق انتقاد کرده است. به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه سال آینده در دو سقف و دو زمانه بسته شد؛ یک سقف در ۶ماه اول و یک سقف در ۶ماه دوم سال آتی. همچنین منابع عمومی دولت در این لایحه از ۸۴۱هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده از سوی دولت، به ۱۱۵۸هزار میلیارد تومان افزایش یافت. ماجرای دو سقفی شدن بودجه به تغییر اعمال‌شده در میزان فروش نفت بازمی‌گردد.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی دیگر قابل قبول نیست که مسئولان خود را در آسمان ببینند و مردم را در زمین، بلکه ما نیازمند مدیران کارآمد به دور از نگاه های حزبی و جناحی هستیم.
نماینده مردم شهرستان ازنا در مجلس شورای اسلامی:

روستاهای لرستان می توانند همیار اقتصاد استان باشند

نماینده مردم شهرستان ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید از روستا ها غافل شد. زندگی عشایری مردم این منطقه و آداب و رسوم ناب لرستان برای هر گردشگری جذاب است. روستا های لرستان می توانند چرخ اقتصادی استان را به حرکت دربیاورند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شده تا طرحی در مجلس به صحن ارسال شود تا مدیران صنایع بدهکار، زندان نروند و واحدهای صنعتی تعطیل نشوند و برای مجازات، ظرفیت تولید را افزایش دهند.
حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: هیچ مصونیتی برای نمایندگان مجلس از حیث ارتکاب جرایم عمومی نسبت به دیگران وجود ندارد و این افراد نیز در صورت ارتکاب جرم مانند سایر شهروندان تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مزیت اصلی کشور را نیروی انسانی با ویژگی‌ها و شایستگی‌های بالا و انگیزه خدمت و پاسخ به مطالبات مردم دانست و تاکید کرد: در دهه پنجم انقلاب مهم ترین ضرورت برای مسوولان تشخیص دقیق نیازها و مطالبات مردم و برنامه‌ریزی برای پاسخ به آنها است.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

به هر شخص فقط یک ‌بار "وام ازدواج " تعلق میگیرد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ گفت: به منظور جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی ناشی از این افزایش، به هر شخص در دوران زندگی فقط یک‌بار وام ازدواج داده خواهد شد.
رئیس کمیسیون صنایع گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طور جد حامی تولید کنندگان است و از هر جهت از آنها حمایت می کند. کمیسیون صنایع مجلس با واردات سخت مخالف است .به دنبال آن هستیم که صادرات را در همه ابعاد کشور نهادینه و واردات را به صفر برسانیم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

تولید داخلی تجهیزات دفاعی، ایران را بی نیاز کرد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیشرفت های صنایع دفاعی و نفت، گفت: خوشبختانه توجه به توان داخلی در عرصه تولید تجهیزات دفاعی و نظامی توانست در این عرصه ما را تا حد زیادی بی نیاز کند.