مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیرامون عملکرد دولت برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت به حوزه‌های آسیب پذیر تزریق کند تا محدودیت‌ها بهتر و عملی تر شکل بگیرد.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری 2 روزه به کردستان و سفر به شهرستان های تابعه از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی مطلع گردید و در آخرین ساعت حضور خود در این استان بر مزار شهدای شهر سنندج حضور یافت و در کنار این برنامه با برخی از شهروندان سنندجی دیدار و گفتگو کرد.
با اشاره به افزایش تمایل مردم به خرید و فروش رمزارزها؛

توانگر: بیت کوین باید قانونمند شود

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با اشاره به افزایش تمایل مردم به معامله رمزارزها برای جبران ناکامی‌هایشان در بازار بورس، خواستار اقدام سریع بانک مرکزی و سازمان بورس در زمینه رمزارزها و تدوین قوانین لازم در این زمینه شد.
نماینده کرمان در مجلس با اشاره به درخواست تعدادی از نمایندگان برای تفحص از سازمان بنادر گفت: متاسفانه اخبار و گزارشاتی مبنی بر تخلف در عملکرد، قراردادهای خاص و ترک تشریفات در این سازمان بدست نمایندگان رسیده که بررسی خواهیم کرد.
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به بررسی های طرح مهریه در کمیسیون متبوع خود تاکید کرد: تاکید ما در این طرح بر این است که مهریه به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود، اما اگر دو طرف قصد داشتند مهریه را سکه و به صورت عندالمطالبه پرداخت و دریافت کنند دیگر زندان در این موضوع به صورت کلی حذف باشد.
امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر دانمارک در تهران:

اگر تحریم ها لغو نشود ایران سناریوی جدیدتری رو میکند

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل، سیاست مذاکراتى اروپا و عدم تلاش جدى براى لغو تحریم‌هاى یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران را فرصت سوزى خواند و تاکید کرد جمهوری اسلامی سناریوهای جدیدتری دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه ‌«مشارکت حداکثری» مردم در انتخابات یک اصل است و تشریفاتی نیست، گفت: برخی نفوذی‌ها در دولت، می‌خواهند صف‌های خسته‌کننده مرغ و گوشت را جایگزین صف‌های پرشور انتخابات کنند.
توسط نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

طرح دومین شکایت از وزیر ورزش و جوانان+ متن

جمعی از نمایندگان مجلس به دلیل استنکاف مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش از اجرای قانون طبق ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس از وی شکایت کردند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰، به محتوای برنامه ششم توسعه و سیاست‌های حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی نزدیک‌تر شده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

نسخه الکترونیک موجب سهولت کار مردم می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ویزیت بیماران، دریافت دارو و سایر خدمات درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی بدون نیاز به دفترچه و از طریق کارت شناسایی به بیماران ارائه می‌شود و پروژه نسخه الکترونیک موجب سهولت کار مردم می‌شود.
عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون؛

رییس جمهور برنامه مدون و مشخص داشته باشد/ مردم حضور پرشور در انتخابات داشته باشند

محمدطلا مظلومی آبزرگه گفت: باتوجه به جایگاه و نقش رئیس جمهوری و اینکه سکان قوه مجریه در دست رئیس جمهور است مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت می کنم.
رئیس مجلس با بیان اینکه حسین شیخ‌الاسلام کسی بود که به اندیشه‌های مدیریتی انقلابی، خط امام و ولایی در هر شرایطی عمل می‌کرد، اظهار کرد: همواره گوش و نگاه مرحوم شیخ‌الاسلام به سمت رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی امر مسلمین بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عقب‌نشینی از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس انرژی اتمی به نوعی مصداق "یکی به نعل می‌زند و یکی به میخ" است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی:

گروکشی نمی کنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آزادسازی منابع مالی ایران در کره‌جنوبی هیچ ارتباطی به موضوع کشتی توقیف شده این کشور در آب های سرزمینی کشورمان ندارد.
رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

اختصاص 2500 میلیارد تومان اعتبار به بخش دامپروری زمینه ساز جهش اقتصادی کردستان می شود

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای بخش دامپروری می تواند باعث جهش اقتصادی خوبی در استان کردستان شود.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید معنای قاچاق را به خوبی درک کنیم قاچاقی کسی است که قانون را دور می زند و دست به اقدامات غیرقانونی و فراقانونی می زند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور:

گرانی ها را دولت به مردم تحمیل می کند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از بی‌توجهی دولت و فقدان نظارت‌ها در بازار میوه و مرغ در شب عید و در آستانه ماه رمضان انتقاد کرد و گفت: وقتی هیچگونه کمبودی وجود ندارد چرا گرانی‌ها به مردم تحمیل می‌شود؟